خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی:

پرداخت بیمه کشاورزان تا ۱۰ روز آینده/ کل بدهی را تسویه می‌کنیم

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه امسال ۳ هزار میلیارد ریال بابت پرداخت بدهی بیمه به کشاورزان مصوب شده است، گفت: تا۱۰ روز آینده، کل بدهی دولت به کشاورزان بابت بدهی بیمه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی شهید زاده افزود: در سال گذشته نیز سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کلید واژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی است زیرا اگر در مسیر تولید مشکلی ایجاد شود، بیمه پشتیبان کشاورز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان بازار پسته و صادر کنندکان آمادگی داریم، البته حمایت ما بستگی به فعالیت این مجموعه‌ها دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهارداشت: کارهای زیربنایی بانک کشاورزی باسیاست های وزارت جهاد هماهنگ است.

شهیدزاده افزود: ۷۵۰ هکتار گلخانه برای استان کرمان در سه فاز ۲۵۰ هکتاری مصوب شده و تا یک ماه آینده اجرایی می شود، در کنار این اقدام  با مشتریان خود شرط کرده‌ایم که باید یک شرکت بازرگانی برای صادرات این محصولات شکل بگیرد که در دست شکل گیری است.

وی گفت: در رابطه با پسته بخشی از مشکل مربوط به تولید و روش تولید است که نشان می‌دهد در این بخش باید به سمت سامانه‌های متناسب با این تولید و روش‌های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

شهیدزاده با بیان اینکه موضوع دیگر در حوزه پسته، موضوع بازار است، گفت: در شرایط کنونی بازار تعیین کننده چگونگی تولید است و با توجه به اقدامات رقبا، باید تلاش کنیم میزان تولید در واحد سطح افزایش و میزان مصرف انرژی کاهش یابد.

وی بر تشکیل ستادی از نیروهای متخصص در حوزه پسته تاکید کرد و گفت: این ستاد می‌تواند از واحدها و سازمان‌های دیگر کمک بگیرد تا مشکلات پسته را برطرف کند.

 

کد خبر : ۴۱۸۵۹۲