خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایلنا:

دولت گذشته مناطق آزاد را به سکویی برای واردات تبدیل کرده بود/ اولویت مدیران فعلی‌ رشد صنعت توریسم است

رمضانعلی سبحان‌فر گفت: در سال‌های قبل نگاه به مناطق آزاد به این صورت بود که محل واردات کالا هستند و در واقع مناطق آزاد جنوبی کشور تبدیل به سکویی برای واردات کالا به سایر نقاط کشور بود ولی در چند سال اخیر با فعالیت‌هایی که آقای ترکان در این مناطق داشته‌اند، این رویکرد غلط تغییر پیدا کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مناطق آزاد اظهار داشت: تعریف این مناطق این است که فرصت‌های جدیدی برای کارآفرینی ایجاد شود نه اینکه آنها تبدیل به پایگاه‌هایی برای واردات کالا شود.

رمضانعلی سبحانی فر ادامه داد: در سال‌های قبل نگاه به این مناطق به این صورت بود که محل واردات کالا هستند و در واقع مناطق آزاد جنوبی کشور تبدیل به سکویی برای واردات کالا به سایر نقاط کشور بود ولی در چند سال اخیر با فعالیت‌هایی که آقای ترکان در این مناطق داشته‌اند، این رویکرد غلط تغییر پیدا کرده است.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: رئیس سازمان مناطق آزاد در این مدت تلاش کرده که اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در اولویت تمام برنامه‌های خود قرار دهد و به نظر من توانسته کارنامه مثبت‌تری نسبت به سایر روسای مناطق آزاد داشته باشد امیدواریم در مدت زمان باقیمانده نیز این فعالیت ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های منطقه آزاد کیش گفت:‌ درمنطقه آزاد کیش نگاه کاملاً وارداتی بوده و بافت شهری و منطقه‌ای به شکل تجاری شکل گرفته است و کمتر فعالیتی در خصوص صنایع کارگاهی و صنعتی دیده می‌شود. ضمن آنکه جاذبه توریستی و تفریحی این جزیره بیش از همه توانسته موفق عمل کند به طوری که اکنون صنعت گردشگری در این جزیره تبدیل به اولویت شماره یک شده است که این امر خود نیز جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: مدیرعامل منطقه آزاد کیش با درک اهمیت صنعت توریسم و درآمدزایی و اشتغالزایی آن در این جزیره توانسته تحول مثبتی ایجاد کند اما من به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتظارهای بیشتری از ایشان درخصوص فعالیت های کارگاهی و صنعتی دارم.

کد خبر : ۴۱۹۷۰۴