خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن:

1450 کیلومتر خط آهن برقی می‌شود

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به سیاست‌های کلان ریلی در دولت یازدهم گفت: بخشی از این سیاست‌ها اجرایی شده و 750 کیلومتر راه آهن حومه‌ای در حال اجرا است و عملیات برقی کردن 1450 کیلومتر مسیر ریلی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد خدایی در نشست سیاست گزاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا با اشاره به سیاست‌های کلان راه‌آهن در ایران گفت: حمل و نقل ریلی مورد توجه خاص دولت یازدهم است و در سه سال گذشته بخشی از سیاست‌های کلان راه‌آهن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلان با توجه به سه بعد امنیت ، کاهش آلودگی و کاهش هزینه‌ها در حوزه راه‌آهن مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل ریلی مسافری در کنار افزایش کیفیت به دنبال ایجاد مسیرهای جدید و کاهش زمان سیر هستیم، گفت: اجرای پروژه قطارهای حومه‌ای و قطار سریع‌السیر در راستای تحقق این اهداف است.

وی ادامه داد: در بخش بار هم به دنبال افزایش سرعت بازرگانی ، کاهش و تثبیت تعرفه‌ها هستیم.

خدایی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران – اصفهان گفت: این اولین پروژه قطار سریع السیر در کشور با سرعت 300 کیلیومتر در ساعت است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن درباره دو خطه کردن مسیرهای راه آهن گفت: در حال حاضر هزار و 600 کیلومتر خط راه آهن مجهز به سیتم تراک بندی داریم که ظرفیت تردد در خطوط را دو برابر کرده است.

خدایی همچنین درباره افزایش خطوط قطارهای حومه‌ای گفت: در حال حاضر 750 کیلومتر خط حومه‌ای در حال احداث است و سیاست ما این است که حمل و نقل حومه‌ای را از طریق ریلی انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به پروژه های برقی سازی راه‌آهن گفت: یکی از سیاست‌های ما برقی کردن راه آهن در مسیر شمال برای افزایش بار ترانزیتی است که 500 کیلومتر از این مسیر ریلی برقی می‌شود.

خدایی گفت: در حال حاضر 1450 کیلومتر خط آهن آماده برقی شدن است که عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل راه آهن ادامه داد: با برقی کردن خطوط ریلی مخصوصا مسیر تهران شمال زمان سیر قطار در این مسیر صد دقیقه کاهش می‌یابد.

کد خبر : ۴۱۹۹۰۵