خبرگزاری کار ایران

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد:

13 درصد درآمد خانواده‌های اروپایی صرف حمل و نقل عمومی می‌شود

مسئول حمل و نقل در اتحادیه اروپا با تاکید بر این که برای تبادل تجربه با متخصصان ریلی به ایران آمده‌ایم ، گفت: امروز در دنیا استقبال مردم از استفاده از شبکه ریلی در حال افزایش است و 13 درصد درآمد خانواده‌های اروپایی صرف ا ستفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، سان تروت در نشست سیاستگذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا با بیان این که ما به نمایندگی از کمیسیون اروپا با حضور تعدادی از متخصصان ریلی برای تبادل تجربه به ایران آمده‌ایم، گفت: ایران شریک ما در موضوعات فنی ریلی است.

وی ادامه داد: این جلسات فرصتی است برای این که کارکردهای راه‌آهن در اروپا برای متخصصان ریلی ایرانی بررسی شود.

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد افزود: از تعداد بالای پروژه‌های در ایران دریافتم که صنعت معتبر ساخت و ساز قطار در اروپا با استانداردهای روز فعال است و می‌توانیم این تجربیات خود را در اختیار ایران بگذاریم.

سان تروت با اشاره به اولویت‌های کمیسیون ریلی اروپا اظهار داشت: به دنبال بازار عمیقی برای سرمایه‌گذاری در بازار واحد دیجیتالی هستیم و می‌خواهیم اتحادیه اروپا در این حوزه بازیگر اصلی باشد.

وی تاکید کرد: البته برای تحقق این اهداف به همکاری تمام کشورهای منطقه نیاز داریم.

این مقام مسئول در اتحادیه اروپا با اشاره به استفاده از سیستم‌های حمل و نقل ریلی در اروپا اظهار داشت: در حال حاضر خانوارهای اروپایی 13 درصد درآمد خود را صرف حمل و نقل می‌کنند و این دومین هزینه در سبد اقتصادی خانوارهای اروپایی است.

وی با بیان اینکه در اروپا مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، گفت: مردم برای کاهش ترافیک و همچنین به دلیل بالا بودن قیمت نفت خام کمتر از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد با اشاره به استقبال مردم از افزایش ساخت و ساز راه‌آهن و ایجاد ارتباط‌های ریلی در اروپا گفت: سیاست ما توجه به جوانب اجتماعی حمل و نقل است. جمعیت اروپا در حال پیر شدن است و باید سیستم‌های حمل و نقلی عمومی سریع داشته باشیم.

وی ادامه داد: 96 درصد حمل و نقل اروپا به نفت وابسته است بنابراین نفت تاثیر بسزایی در حمل و نقل دارد اما باید به فکر سوخت جایگزین باشیم.

کد خبر : ۴۱۹۹۱۴