خبرگزاری کار ایران

لوله‌رانی خط اصلی فاضلاب غرب تهران رکورد زد

اجرای عملیات لوله رانی در خط اصلی فاضلاب غرب تهران بدون استفاده از جک میانی از مرز 250 متر گذشت و رکورد جدیدی را در حفاری به این روش در پروؤه فاضلاب تهران ثبت کرد.

به گزارش ایلنا، مسعودرضا ثامنی مدیر نظارت بر اجرای خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران در خصوص این دستاورد اظهار داشت: عملیات لوله رانی در این خط با وجود مجاورت با خط 4 مترو و خط 1200 میلیمتر آب در ابتدای سال در عبور عرضی از جاده مخصوص کرج به درایو 210 متری رسید و در حال حاضر این میزان پایپ جکینگ بدون احداث شفت از مرز 250 متر هم عبور کرد.

ثامنی با بیان اینکه  مطابق بررسی های کارشناسی و هماهنگی با شرکت سازنده دستگاه این رکورد جهانی است، تاکید کرد: ثبت این رکورد با کمک مطالعات کارشناسی ویژه زمین شناسی، استفاده از تکنولوژی روز، توانمندی ومهارت مهندسین به ویژه اپراتور دستگاه محقق شده است.

او با اشاره به مشکلات بسیار برای صدور مجوز حفاری و محدودیت در ساخت شفت در بزرگراه آیت الله سعیدی تاکید کرد: اجرای عملیات مسیرهای( درایو) طولانی 210 و 250 متر، ضمن جبران محدودیت های حفاری به کاهش هزینه ها و تسریع در روند کار منجر شد.

ثامنی ادامه داد: احداث هر شفت شامل هزینه های جانبی مانندگرفتن مجوز و ساخت منهول است که با مهندسی مسیرهای طولانی حدود 6 میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری فاضلاب بخشی از مناطق 2، 5 و 9 شهرداری تهران توسط این خط گفت: این خط انتقال از ابتدای جاده مخصوص کرج ( ورودی بزرگراه شهید ستاری) و میدان آزادی آغاز و پس از طی مسیر  بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح و سی‌متری جی به تونل فاضلابروی غربی متصل خواهد شد.

مدیر نظارت بر اجرای خطوط اصلی شرکت فاضلاب پیشرفت فیزیکی این خط را تاکنون 60 درصد اعلام کرد و گفت: در این خط انتقال با طول 8/4کیلومتر از  لوله‌های بتن پلیمر سایز های 1600 و 1800 میلی‌متر استفاده شده و در حال حاضر به میزان 8/1کیلومتر  در حدود 60 درصد پروژه پیشرفت داشته است.

 

کد خبر : ۴۲۱۳۵۴