خبرگزاری کار ایران

وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان:

ایجاد گروه مالی آلمان برای پروژه‌های ایران / عادی سازی روابط بانکی برای پروژه‌های عمرانی ایرانی

کد خبر : ۴۲۱۷۹۱

وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان از تشکیل گروه مالی در برلین برای پروژه ‌های ایران و آلمان خبر داد و گفت: به زودی شاهد عادی سازی روابط بانکی آلمان در پروژه‌های ایرانی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الکساندر دوبرینت در نشست خبری امضای اسناد همکاری با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در جهت توسعه حمل و نقل ایران با بیان اینکه در مذاکره درباره حوزه های هوایی ، دریایی ، جاده‌ای و حمل و نقل بین شهری مذاکراتی داشتیم ، گفت: خوشبختانه عادی سازی روابط بین ایران و آلمان استوار است و در کنار مسائل فنی مسائل مالی هم باید حل شود.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان از ایجاد گروه کاری در برلین برای مسائل مالی ایران خبر داد و گفت: با وزیر راه و شهرسازی ایران اسناد متعددی در رابطه با همکاری شرکت‌های زیمنس ، تاولس و اوستوپ امضا کرده‌ایم که بتوانیم همکاری‌های حمل و نقلی خود را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: سریع سازی خط راه آهن تهران – تبریز ، دادن سیگنالینگ به خطوط راه‌آهن و ارائه 70 لوکوموتیو دیزلی با ایران از موضوعات تفاهمنامه با ا یران است.

دوبرینت با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی ایران دعوت کرده‌ایم تا سفری به برلین داشته باشد ، گفت:‌در سفر بعدی آخوندی به برلین موضوعات عنوان شده و مذاکره شده پیگیری می‌شود .

وزیر حمل و نقل آلمان گفت: در سفر آخوندی به برلین اقتصاد فرودگاه‌های آلمان را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل معاهده حمل و نقل هوایی با ایران را امضا می‌کنیم ، گفت: این تعداد اسناد همکاری بین ا یران و آلمان نشان می‌دهد که همکاری‌های تنگاتنگی را خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده درباره استفاده از لیزینگ شرکت‌های آلمانی گفت: گروه تامین مالی در برلین برای مذاکره با ایران تشکیل داده‌ایم که این گروه پیگیری موضوعات را بر عهده می‌گیرد .

وی تاکید کرد: این کارگروه بر اساس همکاری‌های ایران و آلمان برای تامین مالی پروژه‌های دو کشور تشکیل شده است.

وزیر حمل و نقل آلمان ادامه داد: از ایجاد گروه تامین مالی پروژه های ایران و آلمان دو هفته بیشتر نمی‌گذرد و امیدواریم عادی سازی روابط بین ایران و آلمان در پروژه‌های عمرانی دو کشور به زودی اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز