خبرگزاری کار ایران

رشد 1.3 درصدی اونس جهانی

در حالی که ابهام در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب محدود شدن نوسانات قیمت طلا شده، قیمت فلز زرد امروز ثابت بود. اکنون تجار منتظر آمارهای بیشتر از اقتصاد آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو برای تعیین مسیر بعدی حرکت طلا هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، به گفته تحلیلگران، مشاهده نشانه هایی از بهبود میزان تقاضای فیزیکی در بازارهای مهم آسیایی موجب شده تا قیمت طلا بالا باقی بماند و پس از 3 هفته کاهش، هفته گذشته رشد 1.3 درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با تغییری اندک به 1266 دلار و 5 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با 70 سنت کاهش به 1267 دلار رسید.

جاناتان بوتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در این باره گفت: «طی 3 هفته گذشته ما نوسانات کمی را در بازار شاهد بوده ای... تقویت ارزش دلار که عاملی منفی برای طلاست از یک طرف و تقاضای فیزیکی در آسیا از سوی دیگر دو عامل موثر در بازار بوده اند.»

«ما نشست ماه نوامبر فدرال رزرو و انتخابات آمریکا را در پیش داریم که دو اتفاق مهم تلقی می شوند...اما با پیروزی نامزد دموکرات، و عدم افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر، تغییر چندانی در بازار طلا رخ نخواهد داد.»

فدرال رزرو سیگنال هایی برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ارسال کرده است. طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

همزمان با قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره و کاهش شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا، در معاملات اولیه امروز ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به نزدیکی بالاترین رقم 9 ماه اخیر رسید.

 

کد خبر : ۴۲۲۱۱۳