خبرگزاری کار ایران

مدیر طرح آزادراه شمال خبر داد:

برنده مناقصه قطعه 2 آزادراه تهران–شمال امروز معرفی می‌شود/ شروع عملیات اجرایی قطعه 2

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۲۹۸

مدیر طرح آزادراه تهران-شمال با بیان این که برندگان مناقصه قطعه 2 آزادراه تهران–شمال بعد از ظهر امروز معرفی می‌شود، گفت: از ماه جاری عملیات اجرایی قطعه 2 آزادراه تهران – شمال را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس شیخی در حاشیه بازدیدحجت الاسلام ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال، گفت: با افتتاح پروژه آزادراه تهران – شمال مدت زمان سفر از سه ساعت و 45 دقیقه به کمتر از 2 ساعت می‌رسد.

مدیر طرح آزادراه تهران-شمال ادامه داد: همچنین با افتتاح این پروژه ظرفیت تردد خودرو از این مسیر از 12 هزار دستگاه خودرو به 30 هزار دستگاه می‌رسد. همچنین برآوردها حاکی از آن است که میزان صرفه‌جویی سوخت و سایر هزینه‌ها به 600 میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان این که برای احداث کل مسیر به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: در این پروژه کارگاه‌ها در 130 نقطه فعال هستند و نزدیک به هزار نفر نیروی انسانی در 3 هزار و 88 واحد کارگاهی مشغول به کار هستند.

شیخی با بیان این که در حال حاضر برای ساخت تونل‌های این پروژه سی دستگاه قالب فعال است، گفت: روزی به طور متوسط 75 متر لاینینگ تونل انجام می‌شود که این یک رکورد در پروژه‌های عمرانی محسوب می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 4 قطعه آزاد راه تهران – شمال 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پیشرفت فیزیکی در حالی است که در ابتدای سال 94 میزان پیشرفت فیزیکی 18 درصد بود.

وی درباره پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این قطعه امروز به 72 درصد رسیده است و در یک سال و نیم گذشته در این قطعه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

وی با بیان اینکه در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به طور متوسط ماهانه 3.4درصد پیشرفت فیزیکی داریم ، گفت: در حالی امروز به این اعداد و ارقام و پیشرفت فیزیکی در این پروژه رسیده‌ایم که در چند سال گذشته میزان پیشرفت فیزیکی آزادهراه تهران – شمال در سال چیزی حدود 2 درصد بود.

وی همچنین از اعلام برندگان مناقصه قطعه 2 آزادراه تهران – شمال خبر داد و گفت:‌امروز تا ساعت 18 برندگان مناقصه واگذاری این مناقصه به پیمانکاران اعلام می‌شود و پاکت‌های قیمت را باز می‌کنیم.

مدیر طرح آزادراه تهران-شمال ادامه داد:  قطعه 2 به 6 قسمت تقسیم کرده‌ایم که در این قطعه بلندترین تونل جاده‌ای کشور به طول 6 هزار و 400 متر واقع شده است که بیش از 4 هزار متر آن حفاری شده است.

وی ادامه داد: برای 4 قسمت قطعه 2 ، چهار شرکت برنده امروز معرفی می‌شوند و عملیات اجرایی این قطعه تا یک ماه آینده شروع خواهد شد.

وی همچنین درباره وضعیت قرارداد پیمانکار چینی گفت: این پیمانکار با خط اعتباری 72 میلیون دلار در پروژه مشغول به کار بود که در یک ماه آینده تمام تعهدات خود را به پایان می‌رساند و قرارداد چینی‌ها به اتمام می رسد.

شیخی گفت: قطعه 2 این آزادراه از سه راهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ امتداد دارد.

مدیر طرح آزادراه تهران-شمال با اشاره به استفاده از معماری راه برای اولین بار در کشور در ازادراه تهران – شمال گفت: در معماری جاده به فاکتورهایی از جمله نورپردازی، نصب حفاظ‌های استانداردهای ، تطبیق رنگ با طبیعت توجه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز