خبرگزاری کار ایران

اعتراض تولیدکنندگان به مداخله وزارت بهداشت در تبلیغات تلویزیونی

جمعی از تولید کنندگان محصولات بهداشتی در نامه ای، مداخله وزارت بهداشت در امر در تبلیغات تلویزیونی معرفی محصولات را نابجا دانستند.

به گزارش ایلنا؛ در اطلاعیه تولید کنندگان آمده است: وزارت بهداشت از یک سو مجوزهای بهداشتی لازم برای محصولات بهداشتی را صادر می کند و از سوی دیگر اعلام می کند که این موارد را تائید نمی کند.

جناب دیناروند فرمودند که " این تبلیغات مردم را گمراه می کند" این اظهارنظر نشان می دهد سیاست های این وزارت خانه عجیب شده است، چرا که ابتدا مجوزهای لازم را صادر می کند و سپس اعلام می کند که آن را تائید نمی کند !

بی شک صدا و سیما  محصولات زیر پله ای را تبلیغ نمی کند و پس از اطمینان از درج گواهی های سلامت، استاندارد و مدارک لازم، مبادرت به این امر می کند . تولید کنندگان معتبر هم هیچگاه برای چند روز فروش بیشتر حاضر نیستند محصول بی کیفیت را به مشتری عرضه کنند چون آنها می خواهند در این بازار بمانند و رقابت کنند در نتیجه معرفی محصول زیان آور از سوی آنها با هیچ منطقی سازگار نیست.

تولید کنندگان ایرانی حساسیت وزارت بهداشت به سلامت مردم را به فال نیک می گیرند و اعلام می دارند اگر محصولی بدون مجوز این وزارت خانه تبلیغ شود قطعا امری نارواست اما اینکه محصولات دارای مجوز این وزارت خانه نیز با ابراز تردید همین وزارت خانه روبرو شوند امری است که عجیب می نماید و به نظر می رسد رسانه ملی باید در برابر خواسته های عجیب وزارت خانه مذکور با استقلال بیشتری عمل کند تا کالای تولید داخل که دارای مجوزهای قانونی نیز هست مجال معرفی به هم میهنان را داشته باشد.

در پایان از رسانه ملی درخواست داریم در چارچوب ضوابط و اختیارات خود ، تعامل بشتر با تولید کننده ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند تا این امر در سال مزین به " اقتصاد مقاومتی" باعث تقویت تولید داخلی، حذف کالای قاچاق و تشویق مردم به اعتماد به بازار داخل کشور گردد.

 

کد خبر : ۴۲۲۹۱۷