خبرگزاری کار ایران

رشد بیش از 26 درصدی تولید خودرو در سال 95

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از رشد 26.2 درصدی خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا،  ساسان قربانی با بیان اینکه   691 هزار و 581 دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در کشور تولید شد  افزود : تولید سواری با 638 هزار و 753 دستگاه 27 درصد ، وانت با 45 هزار و 157 دستگاه 18 درصد ، مینی بوس و میدل باس با 461 دستگاه 17.9 درصد ، اتوبوس با 519 دستگاه 26 درصد  وکامیونت، کامیون و کشنده با 6 هزار و 691 دستگاه 5.3 درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد .

قربانی ادامه داد:  در زمینه  تولید خوروهای سبک تا پایان مهر ماه امسال  99.9 درصد و در مجموع خودروهای سبک و سنگین نیز  97.8 درصد از برنامه هدف گذاری شده محقق شده است.

وی اعلام کرد :  تولید خودرو در مهر ماه برای اولین بار 7 درصد از برنامه پیشی گرفت و در بخش صادرات نیز با 5 هزار و 200 دستگاه  15.2 درصد از برنامه محقق شده است.

به گفته قربانی در این نشست گزارش اهداف کیفی صنعت خودرو در سال 95 پیگیری شد و دو شرکت خودرو سازی گزارش های خود را در این خصوص ارائه  دادند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سایپا ، این شرکت در 7 ماهه امسال 6 میلیون دلارقطعه به صورت قطعات منفصله  صادرات داشته و در همین مدت 21 میلیون دلار صادرات ckd  و  cbu  انجام شده است.

قربانی با اشاره به اینکه  روند فعالیت ها بهبود کیفی را نشان می دهد ولی هنوز با اهداف تعریف شده فاصله داریم و  پروژه های بهبود ، برای بهبود شاخص های کیفی در حال اجرا و پیگیری است تصریح کرد: گزارش ارائه شده اشاره به شناسایی دقیق نارضایتی ها و مشکلات داشت که برای رفع هر یک پروژه بهبود تعریف شده و اکثر آنها در حال اجراست تا شاخص های کیفی خودرو با هدف تحقق رضایت مشتری تداوم یابد.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان اینکه در این نشست گزارش صادرات ایران خودرو و تلاش صورت گرفته  برای توسعه بازار در کشورهای الجرایر ، سوریه ، عراق،  یمن ، ساحل عاج ،  آذربایجان و لبنان نیز ارائه شد افزود: این شرکت برنامه ها و اقدامات بهبود کیفیت محصولات را  ارائه داد  و بر اساس آن 29 درصد بهبود در سال 95 تحقق یافته است .

وی هم چنین گفت:  این گزارش شامل روند بهبود شاخص های رضایت پس از تحویل به مشتری CSI  و پروژه های تعریف شده در سال 95 مبتنی بر CSI  و  IQS  و  C100 (  قطعات تعویض شده در 100 خودرو ) و میانگین زمان رسیدگی و میانگین زمان پیگیری شکایات بود و اعلام شد هدف گذاری برای 2 ستاره شدن همه خودروهای ساخت داخل تا پایان در دستور کار قرار کرفته است.

 

کد خبر : ۴۲۳۳۰۶