خبرگزاری کار ایران

رکوردشکنی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی تا پایان مهرماه امسال؛

دستیابی به رکورد بیش از 3.4 میلیارد مترمکعبی در تامین خوراک پالایشگاه‌های پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پالایشگاه چهارم مجتمع با افزایش تامین خوراک پالایشگاه‌های دوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تا سقف 3 میلیارد و 413 میلیون مترمکعب، به خوبی نقش خود را به عنوان پالایشگاه مادر در منطقه ایفا نموده است.

به گزارش ایلنا، بهزاد سالاری، سرپرست پالایشگاه چهارم با اعلام این خبر افزود: علیرغم اینکه دوره‌ی 10 روزه‌ی تعمیرات اساسی که در خردادماه امسال انجام شد، آمارهای تولید حاکی از آن است که تا پایان مهرماه سال، میزان گاز ارسالی به پالایشگاه دوم 18 درصد و پالایشگاه پنجم 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سالاری در ادامه افزود: در واقع تاپایان مهرماه امسال از سوی پالایشگاه چهارم 987  میلیون متر مکعب گاز به پالایشگاه اول، 1 میلیارد و 241 میلیون مترکعب به پالایشگاه دوم و 1 میلیارد و 48 میلیون متر مکعب به پالایشگاه پنجم تحویل داده شده است که این‌ها همه نشان از افزایش حداکثری تحویل خوراک از سوی پالایشگاه چهارم به سایر پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات مختلف در این پالایشگاه تصریح کرد: همچنین در این بازه‌ی زمانی، تولید بوتان امسال نیز  28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ایشان اضافه نمود: دریافت، نگهداشت و صادرات محصول پروپان پالایشگاه سوم و پنجم جهت جلوگیری از توقف تولید محصول پروپان در این پالایشگاه‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل  24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر مساله‌ی حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی پالایشگاه چهارم گفت: در مصرف گاز سوخت نیز، در شش ماه نخست 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 درصد کاهش داشته‌ایم و این در حالی است که در همین بازه شاهد کاهش حدود  21 درصدی مشعل‌سوزی و 19 درصدی متوسط COD هم بوده‌ایم که با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کلیه‌ی کارکنان پالایشگاه به دست آمده است.

سرپرست پالایشگاه چهارم در پایان با اشاره بر حرکت این پالایشگاه در مسیر توسعه‌ی پایدار و سبز خاطرنشان نمود: اگر جامعه، کارکنان  و محیط زیست را به عنوان مؤلفه‌‌های اصلی پیش رو داشته باشیم، حمایت از آن‌ها باعث تولید پایدار و روزافزون خواهد شد و این مهم سرلوحه‌ی مجموعه‌ی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی برای کار و فعالیت در صنعت است.

 

کد خبر : ۴۲۳۳۱۴