خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

همراستایی وزارت راه و شهرسازی با خریداران مسکن مهر / پروژه پردیس پیچیده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروژه مسکن مهر دولت میراث‌دار یک شلختگی است گفت: دولت یازدهم مسکن مهر را تحمل می‌کند و درموضوع مسکن مهر پردیس هم‌راستا با خریداران هستیم.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر گفت: قائم‌مقام بنده در پروژه مسکن مهر به صورت هفتگی از پروژه‌های مسکن مهر بازدید و گزارش‌های مربوطه از میزان پیشرفت را ارائه می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه در اکثر شهرها وضعیت مناسبی در پروژه‌های مسکن مهر داریم.

وی با اشاره به مشکلات پروژه مسکن مهر پردیس اظهار داشت: در پروژه مسکن مهر پردیس با مشکلاتی مواجه هستیم که البته این پروژه از سال 91 و در دوره تورمی شروع به ساخت شد و آخرین پروژه از طرح مسکن مهر بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این پروژه دولت باید اقدام به ساخت دیوارهای حائل 17 متری، ساخت تونل می‌کردیم به این دلیل که این پروژه جانمایی بسیار نامناسبی داشت و دولت گذشته تصمیم بسیار اشتباهی برای جانمایی ساخت این پروژه گرفته بود.

آخوندی با بیان اینکه حال باید این تصمیم اشتباه را دولت تحمل کند، گفت: ما در موضوع پروژه مسکن مهر همواره هم‌راستا با خریداران بودیم اما باید بپذیریم که پروژه مسکن مهر پردیس بسیار پیچیده است.

وی گفت: در مقطعی عده‌ای تصمیم گرفتند بدون کار مطالعاتی و کارشناسی از مردم پولی را دریافت کنند بدون اینکه به مسائل زیربنایی این پروژه توجه داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حال اینکه ما با فشار به منابع داخلی در حال تکمیل خدمات زیربنایی مانند ساخت دیوارهای حائل 17 متری و ساخت تونل‌های دسترسی به سایت‌های مسکن مهر در پروژه پردیس هستیم.

آخوندی با تاکید بر اینکه در پروژه مسکن مهر میراث‌دار یک شلختگی هستیم اظهار داشت: این شلختگی را نه فقط وزارت راه و شهرسازی، بلکه همه باید تحمل کنند

وی ادامه داد: معتقدم به جای نیش و کنایه زدن به همدیگر باید این پروژه را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در حوزه دریایی گفت: موقعیت ایران در کریدور جنوب به شمال کم‌نظیر است و پس از تحریم‌ها هفده خط کشتی‌رانی خارجی به بنادر ایران بازگشته‌اند.

وی همچنین درباره ظرفیت اسکله‌های بنادر جنوب برای پهلوگیری کشتی‌ها گفت: اسکله‌های موجود در بندر امام ظرفیت صدهزار تن را دارند که در این اسکله‌ها می‌توان 50 میلیون تن بار تخلیه کنیم.

آخوندی ادامه داد: در بندر اهواز کشتی‌های بالای 200 هزار تن ظرفیت پهلوگیری دارند. همچنین کشتی‌های 12هزار کانتینری هم می‌توانند در این بندر پهلوگیری کنند. در بندر چابهار هم اسکله‌های موجود ظرفیت پذیرش کشتی های بالای 60 هزار تن را دارند.

وی ادامه داد: در بندرعباس هم توسعه فاز سوم را در دستور کار قرار دادیم که با افتتاح این فاز ظرفیت این بندر به 300هزار تن افزایش می‌یابد.

آخوندی تاکید کرد: معتقدم در بنادر ایران نکته مهم ایجاد فضای امن تجاری است.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه بانکرینگ در بنادر جنوب کشور گفت: سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بنار جنوب انجام شده است. معتقدم به غیر از موضوع سوخت‌رسانی باید به دنبال صادرات محصولات نفتی باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از تکمیل و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به طور قطع صادرات محصولات نفتی افزایش می‌یابد که باید سکوهای مناسب برای صادرات نفتی ساخته شود که هفته گذشته در بندر امام یک سکوی سوختی را به افتتاح رساندیم.

 

کد خبر : ۴۲۴۲۹۵