خبرگزاری کار ایران

روند رشد صعودی صادرات ایران به اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۴۸۶

گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اسپانیا و آلمان در نیمه نخست امسال خبر داد و در عین حال ایتالیا نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا در بین شرکای ایران در این مدت جای داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق ایران ؛کشور اسپانیا با اختصاص حدود یک‌چهارم واردات زعفران ایرانی، یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در تجارت خارجی زعفران ایرانی دارد. ایران اقلامی مانند زعفران، پسته، فرش، انگور خشک کرده، میگو، قطعات ماشین آلات کشاورزی و کالاهای دیگری به این کشور صادر می‌کند.

گزارش گمرک حاکی از آن است که اسپانیا طی شش ماهه سال‌جاری با وجود اینکه در رتبه پانزدهم کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد، اما طی مدت مذکور بیش از 154 میلیون دلار کالای ایرانی را خریداری کرده است به طوری که نسبت به مدت مشابه سال 94 که این میزان 130 میلیون دلار بوده است، 18 و 25 صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین آمارهای منتشرشده از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد که میزان صادرات ایران به اسپانیا در سال 95 رقمی حدود 177 میلیون دلار بوده است. در سال 92 نیز شاهد صادرات حدود 115 میلیون دلار به اسپانیا بوده‌ایم. وقتی در شش ماهه نخست سال جاری، رقم صادرات به این کشور بیش از 154 میلیون دلار باشد، می‌توان نسبت به پیشی گرفتن این رقم از صادرات کل سال‌های گذشته امیدوار بود.

کشور آلمان در ردیف هفدهم از بازار صادرات ایران قرار دارد به طوری که در شش ماهه اول‌ سال‌جاری 133 میلیون دلار کالا از ایران به  این کشور صادر شده است.

قابل ذکر  است که در مدت مشابه سال گذشته 131 میلیون دلار کالای ایرانی به کشور آلمان صادر شده است که به میزان یک و 34 صدم درصد افزایش داشته است.

این گزارش حاکی است ایتالیا دوازدهمین کشور هدف صادراتی ایران طی شش ماهه اول سال‌جاری است که بیش از 288 میلیون دلار کالای ایرانی خریداری کرده است.

 پیش از این گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود، صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپا در پنج ماه آغازین امسال به 643 میلیون و 333 هزار دلار رسید که این میزان 109 میلیون و 533 هزار دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال است و 21 درصد رشد نشان می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز