خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم خبر داد؛

افزایش مصرف آب در قم

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۰۱۸

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم از کاهش برداشت از چاه‌های آب در هفت ماه نخست سال جاری به منظور حفظ منابع آب زیرزمینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، "علی جان صادق‌پور" در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های مدیران و کارکنان صنعت آب و برق در ایام تابستان اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه مردم با مشکل خاصی در تأمین آب و برق شهر قم در فصل گرم سال مواجه نبودند.

وی با اشاره به انسجام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان قم خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان قم در سال‌های گذشته با هماهنگی و وحدت بسیار خوبی به پیش رفته که امیدواریم این رویه همچنان با قدرت و دقت ادامه یابد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم همچنین به ارائه گزارشی از میزان مصرف آب در هفت ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت مصرف آب در قم دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش حدود 17 درصدی برداشت از چاه‌ها به منظور حفظ سفره‌های زیرزمینی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 80 درصد آب مورد نیاز شهر قم از سدهای کوچری و 15 خرداد تأمین می‌شود که این امر منجر به افزایش مطلوبیت آب نیز شده است.

"حاج حسینی مسگر" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم نیز با بیان اینکه در حال حاضر با به بهره‌برداری رسیدن سدکوچری مشکلی در تأمین آب نداریم، گفت: پس از سال‌ها در آبان ماه امسال حدود 40 میلیون مترمکعب آب در سدهای کوچری و 15 خرداد ذخیره داریم.

 "احمدی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به مشکلات کمبود آب در بخش خجلستان گفت: با توجه به عدم بارندگی و وابستگی این منطقه به نزولات جوی مشکلات زیادی در زمینه تأمین آب این بخش به وجود آمد تا جایی که برای نخستین بار به این بخش آب رسانی سیار انجام گرفت.

در ادامه  این جلسه در خصوص مطالبات فی مابین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشترک بحث و بررسی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز