خبرگزاری کار ایران

همتی:

مدلسازی ریسک و حوادث طبیعی ضروری است

سمینار آشنایی با جدیدترین روش های مدلسازی برای مقابله با ریسک و سوانح طبیعی یازدهم آبان ماه در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار «عبدالناصر همتی» اعلام کرد تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی در کشور در حال نهایی شدن است.

همتی ابراز امیدواری کرد در مدلسازی برای ریسک حوادث طبیعی کشور از تجارب علمی و عملی هارش شاه استفاده شود.

پروفسور هارش شاه نیز در این دیدار که با حضور رییس انجمن مهندسی زلزله برگزار شد، بر اهمیت مدلسازی ریسک های فاجعه آمیز تاکید وگزارشی از تحولات این علم در سطوح دانشگاهی و اجرایی دنیا ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، سمینار آشنایی با جدیدترین روش های مدلسازی برای مقابله با ریسک و سوانح طبیعی یازدهم آبان ماه در بیمه مرکزی برگزار شد.

در این سمینار پروفسور هارش شاه با تشریح مدل پیشنهادی خود گفت: تمرکز بیمه گران دنیا بر افراد ثروتمند است که می توانند هزینه هایی را به بیمه اختصاص دهند اما بر اساس این مدل می توان با تعریف و تبیین بیمه هایی با نرخ پایین قشرهای کم درآمد را به تهیه بیمه نامه ها تشویق کرد.

این استاد دانشگاه افزود: در صورت بروز حادثه ای مانند زلزله یا سیل، می توان با استفاده از اطلاعات پیشین و نرم افزارهای تعریف شده، در کوتاه ترین زمان ممکن با ارزیابی و تحلیل صحیح از اطلاعات لازم، خسارت ها را پرداخت کرد.

وی «اتوماتیک بودن»، «بهره ور بودن» و «مستقیم بودن» را ویژگی های اصلی این مدل اعلام کرد وگفت: راهبرد در نظر گرفته برای کشورهای پرجمعیت، افزایش ضریب نفوذ بیمه و متعاقب آن توجه به توسعه پایدار در این کشورهاست.

این مدل که بر اساس اطلاعات درست و کامل از ساختمان ها، شرایط جغرافیایی و موضوع حادثه خیزی مناطق به دست آمده است، می تواند به بیمه گران کشورهایی که در معرض خطر قرار دارند کمک کند با ارزیابی و تصمیم گیری درباره میزان حوادث زمینه اعتماد مردم به شرکت های بیمه را فراهم کند.

کد خبر : ۴۲۵۴۴۵