خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبرداد:

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا ٢ برابر شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دو برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا خبر داد.

به گزارش ایلنا، در جمع خبرنگاران به وضع مطلوب تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: تولید محصولات پتروشیمی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٦ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد حدود چهار درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در هفت ماه امسال خبر داد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به نوسان قیمت نفت و افزایش و کاهش آن در شرایط رقابتی بازار در خلیج فارس تصریح کرد: در این شرایط محصولات پتروشیمی در فضای رقابتی نامناسبی قرار می گیرند که می‌تواند به ضرر طرفین باشد؛ اما تمهید ما این است که سعی کنیم قیمت محصولات پتروشیمی را در سطح خاورمیانه و آسیای دور کنترل کنیم.

بساق زاده، بالاترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به آسیای دور و کشورهایی مانند هند، چین و کره اعلام کرد.

به گفته وی، صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آفریقا نیز شرایط مناسب تری دارد و با توجه به افزایش تولید در تلاش برای افزایش میزان صادرات به این حوزه هستیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام این که در نمایشگاه K دوسلدورف آلمان مذاکرات خوبی درباره صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی ایران به اروپا انجام شد، ادامه داد: هم اکنون محصولات پتروشیمی به مقصدهای اروپای غربی و شرقی از جمله آلمان، انگلیس و مجارستان صادر می شود.

به گفته بساق زاده، میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به حدود ٢٨,٧ میلیون تن رسیده است و بیش از ٢١ مجتمع پتروشیمی در هفت ماه امسال با افزایش تولید نسبت به زمان مشابه همراه بودند.

وی، مجتمع‌های پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پلی نار، خارک، کرمانشاه و خراسان از شرکت‌هایی برشمرد که موق شده اند رکورد تولید به میزان بیش از ظرفیت اسمی ثبت کنند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توجه به اقدام‌های انجام شده همچون تعمیرات اساسی در ٦ ماه نخست سال در دو بخش بالادستی و پایین دستی و تامین خوراک به ویژه اتان و با درنظر گرفتن برنامه افزایش صادرات نفت، تولید محصولات متنوع صنعت پتروشیمی ایران در مهرماه از شرایط مناسب تری برخوردار بوده است.

بساق زاده با اشاره به رشد سه تا چهار درصدی میزان مصرف داخل گفت: امیدواریم ماه‌های آینده تولید بیشتری به دست آید.

 

کد خبر : ۴۲۶۰۰۳