خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

طراحی سیستم ذخیره سازی برق در منازل/ طرح اتوماسیون شبکه توزیع؛ از 2 ماه آینده

حقی فام با اشاره به کنتورهای هوشمند گفت: با نصب کنتورها دیجیتال و هوشمند امکان بررسی همه فعالیت‌ها و پایش را فراهم می‌کند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع توانیر در نشست حاشیه ای شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق با بیان اینکه در حال اجرای برنامه‌های مختلفی در حوزه برق کشور هستیم، گفت: در بخش مدیریت مصرف، اجرای طرح جامع پاسخگویی بار است که می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در این خصوص انجام دهیم..

وی با اشاره به اینکه ما به سمت استفاده از منابع ذخیره بار حرکت کرده‌ایم، افزود: این سیستم باید در پست‌های توزیع مستقر شود.

حقی فام تصریح کرد: در حال طراحی سیستم ذخیره‌ساز در منازل نیز هستیم تا به تثبیت شبکه کمک کند. این سیستم تا پیک سال آینده اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه شرکت‌های خارجی مانند کره، آلمان و چند کشور دیگر آماده اجرای این طرح هستند اما ترجیح ما استفاده از شرکت‌های داخلی است.

وی اظهار داشت: در حوزه بهره‌برداری طرحی در حال اجراست که اطلس آسیب‌پذیری برق ایران است، این طرح به صورت پایلوت در شمال کرمان و برای مقاوم‌سازی مقابل زلزله و حوادث طبیعی در دست اجراست.

حقی‌فام در ادامه با اشاره به کنتورهای هوشمند گفت: با نصب کنتورها دیجیتال و هوشمند امکان بررسی همه فعالیت‌ها و پایش آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: در بخش بهره‌برداری نیز طرح افزایش ایمنی مردم و پرسنل اجرا می شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر بودجه‌ریزی و تخصیص آن برای شرکت‌های توزیع است که طبق برنامه، این بودجه با توجه به کارایی شرکت‌های توزیع در حوزه خودشان از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین حقی فام با بیان اینکه طرح اتوماسیون شبکه‌های توزیع هم تا 2 ماه آینده در سه شهر به صورت پایلوت آغاز می شود که شرکت‌های خارجی نیز خواهان اجرای آن بودند، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های توانیر وارد کردن شرکت‌های توزیع در بورس انرژی است تا عملکرد مناسبی داشته باشند، ضمن اینکه جداسازی سیم‌داری از بازرگانی نیز در حال انجام است.

 

کد خبر : ۴۲۶۴۲۷