خبرگزاری کار ایران

راه اندازی قطار ترکیبی تهران – کربلا از فردا

معاون مسافری راه آهن از راه اندازی قطارترکیبی تهران- کربلا همزمان با ایام اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت: همزمان با اربعین حسینی به منظور رفاه زایرین اباعبدالله الحسین قطارترکیبی تهران- کربلا راه اندازی می شود.

وی افزود: حرکت این قطار روز سه شنبه مورخ ۱۸/۰۸/۹۵ در ساعت ۱۵:۳۰ بوده که از تهران به سمت شلمچه (۹۶۰کیلومتر) حرکت و درآنجا پس از انجام تشریفات گذرنامه به وسیله اتوبوس (۳۵کیلومتر) به بصره اعزام و سپس به وسیله قطار (۴۸۰ کیلومتر )به کربلا عزیمت می کند.

به گفته وی طول مدت سفر ۲۷ ساعت بوده و جمع کل بهای بلیت ۱۳۰ هزار تومان است .

معاون مسافری راه آهن در خصوص برنامه قطارهای فوق العاده ایام اربعین تصریح کرد: در طول مدت اربعین سال جاری در مسیر تهران – خرمشهر-تهران ۴۰ رام قطار به ظرفیت ۳۵ هزار صندلی پیش بینی شده است .

وی افزود: همچنین به منظورجابجایی مسافرین حدفاصل ایستگاه خرمشهر به شلمچه (۱۷ کیلومتر) هر نیم ساعت یک قطار پیش بینی شده که در مجموع ظرفیت این مسیر ۱۱۵ هزار صندلی بوده و در کل صندلی ایجادی اربعین امسال ۱۵۰‌هزار صندلی است.

موسوی خاطرنشان کرد: با مسئولان راه‌آهن کشور عراق هماهنگ شده است تا در ایستگاه بصره تا کربلا، در ایام اربعین روزانه ۵ رام قطار برای سیر راه‌اندازی کنند تا زائران متقاضی بتوانند از این سیستم حمل و نقلی برای رفتن به کربلا و مسیر برگشت استفاده کنند.‌

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در طول مدت ایام اربعین امسال (از ۲۰ آبان‌ماه تا ۵ آذر)، برای مسیر تهران - خرمشهر - تهران، تعداد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵۰۰۰ صندلی پیش بینی شده است.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: جهت سوار و پیاده شدن مسافران‌ و رفاه حال زائران، یک سکو در ‌مرز شلمچه و همچنین‌ سکویی دیگر در ۳ کیلومتری مرز شلمچه احداث شده است.

موسوی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ایام اربعین قطار فوق العاده ای در مسیر مشهد – خرمشهر به زایرین ابا عبدالله حسین (ع) خدمت رسانی خواهد کرد.

به گفته موسوی پس از ایام اربعین، این قطار هر سه‌شنبه به سمت کربلا تردد می‌کند .

 

کد خبر : ۴۲۶۶۲۵