خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

ایران صاحب صنعت mro می‌شود/ امکان خرید بلیط قطار در عراق فراهم است

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۷۰۲

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در قرارداد خرید هواپیما به دنبال گرفتن امتیاز انتقال دانش ساخت و تعمیر هواپیما هستیم، گفت: با امضای قرارداد خرید ایرباس، به جمع صاحبان صنعت mro می‌پیوندیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در نشست خبری حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه می‌توان طرح «مدل زمین صفر» به صورت لایحه به مجلس پیشنهاد داد، گفت: باید دید آیا دولت تاجر زمین است و یا اینکه در جهت توسعه شهری زمین را متناسب با اهداف شهری به سرمایه گذاران واگذار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید طرح مسکن اجتماعی را با نهادهای درگیر ایجاد رفاه پیوند زد، گفت: ورود به حوزه مسکن اجتماعی سخت است اما باید بدانیم که مسکن جزو خدمات اجتماعی است و برای مسکن اجتماعی باید مذاکرات متعددی با نهادهای اجتماعی مانند وزارت رفاه، بنیاد مسکن، کمیته امداد بهزیستی و... داشته باشیم و به تدریج بتوانیم به تعریف جدیدی برسیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از ظرفیت نهادهای دانش بنیان در پروژه‌های حمل و نقل گفت: امروز سیستم تمام اتوماتیک قطار را در ایران ساماندهی کردیم که تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای است.

وی ادامه داد: همچنین قطارها در مسیرهای طولانی سیستم راهبری شان و تمام اقدامات سوزن بانی در یک اتاق کنترل انجام می‌شود که تمام این تکنولوژی‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل از تکنولوژی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بسیار استفاده کردیم، گفت: معتقدم به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در این پروژه‌ها، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و باید به جای تعریف پروژه‌های جدید تکنولوژی را در پروژه‌های در حال انجام وارد می‌کردیم.

وزیر راه ادامه داد: امروز سرعت اعزام قطار با ایجاد ایستگاه های فرضی الکترونیکی به کمتر از پنج دقیقه رسیده است و توانستیم میزان سیر را کاهش دهیم.

راه اندازی 40 رام قطار فوق العاده برای اربعین

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای حمل و ونقل زائران به عراق در ایام اربعین گفت: چهل رام قطار به خرمشهر با ظرفیت 35 هزار نفر در نظر گرفتیم همچنین ظرفیت قطار اهواز – خرمشهر را به 115 هزار صندلی رسانده‌ایم و در این محور هر نیم ساعت یک بار یک قطار اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تردد به عراق از طریق دریا فراهم شده است و امکان خرید بلیط قطار داخل عراق هم مهیا است.

آخوندی ادامه داد: سه مرز شلمچه، چزابه ومهران فعال هستند و مرز مهران در مقایسه با دو سال گذشته ظرفیت بیشتری دارد و سالن مسافری آن احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی  گفت: جاده چزابه را تعریض کرده ایم و خوشبختانه در مسیرجاده اهواز به چزابه سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام شده است و در مسیر ایلام به مهران نیز اقدامات موثری انجام داده ایم.

وی گفت: تمام نهادها، انجمن های حمل و نقلی و بخش خصوصی و نهادهایی مانند امداد و راه و شهرسازی برای انجام سفرهای اربعین بسیج شده اند گفت: برای تامین اتوبوس زائران اقدامات موثری انجام شده است. همه حوزه های حمل و نقلی فعال هستند تا مردم و زائران سفر ایمنی را به عراق داشته باشند.

ایران به جمع صاحبان صنعت MRO می پیوندد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی قرارداد خرید هواپیما از ایرباس امضا می شود و در مراحل نهایی هستیم گفت: نمایندگان دو طرف این قرارداد به طور مرتب با یکدیگر در ارتباط هستند و مذاکرات ادامه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در این قرارداد خرید هواپیما امتیاز نگهداری و تعمیر را از ایرباس دریافت کنیم گفت: اصلی ترین بخش این قرارداد دانش فنی mro است یعنی بتوانیم صنعت تعمیر، نگهداری و اورهال کردن موتور هواپیما را داشته باشیم.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای محدودی صاحب صنعت mro هستند گفت: ایران با امضای قرارداد خرید هواپیما به جمع صاحبان صنعت mro می پیوندد و در این صورت می توانیم پایداری خوبی در این صنعت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز