خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی:

دولت مصمم به رفع موانع حوزه اقتصاد و اشتغال است

وزیر ارتباطات تاکید کرد که دولت مصمم به رفع موانع حوزه اقتصاد و اشتغال است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی عصر امروز در دیدار مردمی در شهرستان رودان با اشاره به شرایط در حال تغییر منطقه که افزایش صادرات و کاهش واردات کشور را در پی داشته، افزود: با تحقق این مهم تحول قابل‌توجهی در وضعیت اقتصادی کشور رقم بخورد که به تبع آن اشتغال ایجاد شود و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

وی ادامه داد: دولت مصمم است با رفع موانع و نارسایی‌های فراروی حوزه اقتصاد و اشتغال، زمینه و بستر را به‌گونه‌ای مهیا کند که طبقه متوسط به پایین جامعه از نظر معیشت در وضعیت خوب و مطلوبی قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به هرمزگان خبر داد و افزود: دولت‌یازدهم دنبال رفع موانع فراروی صادرات و افزایش صادرات این استان است. در نشست شورای اداری امروز که با محوریت رفع موانع صادرات هرمزگان برگزار شد راه‌های افزایش صادرات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

واعظی افزود: به نمایندگی از سوی دولت تدبیر و امید قول داده‌ام این موضوع را در هیات دولت مطرح کنم و امیدوارم با راهکارها و تصمیم‌هایی که اتخاذ خواهد شد موانع و مشکلات فراروی حوزه صادرات برطرف شود. با برطرف شدن موانع فراروی حوزه صادرات فضای کسب و کار در هرمزگان بهبود یابد و وضعیت مطلوب و رضایت‌مندی در عرصه اشتغال و اقتصاد استان رقم بخورد.

وزیر ارتباطات متذکر شد: مردم رودان از نسل سوم و چهارم تلفن‌همراه و مردم شهر بیکاه این شهرستان از نسل سوم تلفن‌همراه برخوردار می‌شوند. این طرح‌ها در پی این سفر و با سرمایه‌گذاری 26 میلیارد ریال اعتبار اجرا و عملیاتی خواهد شد و مردم شهر زیارتعلی رودان نیز تا پایان دولت تدبیر و امید از نسل سوم تلفن‌همراه بهره‌مند خواهند شد.

 وی از دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت و برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان رودان به تلفن خبر داد و یادآور شد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

 واعظی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید درباره ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رودان اظهار داشت: در سه سال گذشته پهنای باند اینترنت در این شهرستان 10 برابر و ظرفیت شبکه انتقال به 4 برابر افزایش یافته است.

وی برخورداری 159 روستای رودان از اینترنت را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه؛ تعداد مشترکان اینترنت در این شهرستان 4 برابر افزایش یافته است.

کد خبر : ۴۲۷۱۴۰