خبرگزاری کار ایران

مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد:

شناسایی نقاط جدید امید بخش، برای اکتشاف ذخایر بزرگ معدنی

مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: شناسایی نقاط امید بخش جدید، خبر از اکتشاف ذخایر بزرگ معدنی در آینده نزدیک می‌دهد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اصغر زاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از سال 93، عملیات اکتشاف کانسارهای پنهان با بهره گیری از روش های پیشرفته ژئوفیزیک هوایی در 250 هزار کیلومتر مربع (در 21 استان و 33 محدوده) آغاز شده است.

وی ادامه داد: حاصل این فعالیت ها تاکنون، شناسایی 300 آنومالی (نقاط امیدبخش معدنی) جدید برای مواد معدنی فلزی است که در تاریخ اکتشافات کشور بی نظیر است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اکتشاف نقاط امیدبخش ارزشمند در حوزه های مختلف معدنی تصریح کرد: بر اساس آنومالی های به دست آمده، طی امسال و سال آینده، تعدادی کانسار بزرگ آهن، طلا و لیتیم برای نخستین بار معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه طلا، به جز معادن اکتشاف شده در منطقه زرشوران و افزایش 40 تنی میزان ذخایرآن، در شمال شرق تفتان (استان سیستان و بلوچستان) ذخایری از طلا یافت شده که در اکتشاف ذخایر این منطقه هستیم. همچنین در محدوده استان اصفهان و خراسان جنوبی رگه هایی از ذخایر طلا اکتشاف شده است.

 اصغر زاده خاطرنشان کرد: الان به دنبال هدایت سرمایه های بخش خصوصی به بخش معدن هستیم  و در حال تهیه لیستی از نقاط امیدبخش ذخایر طلا در ایمیدرو هستیم که پس از شفاف سازی، آنها را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

مدیر اکتشاف ایمیدرو اظهار داشت: در بخش آهن، ذخایر خوبی در استان خراسان جنوبی اکتشاف شده و کارشناسان مشغول حفاری هستند. همچنین در استان فارس نیز یک محدوده ذخایر آهن کشف شده که امیدواریم این ظرفیت ها برای کارخانه های فولادی منطقه جوابگو باشد.

وی افزود: در بخش سرب و روی، در مناطق ایران مرکزی مناطق امیدبخش بسیار خوبی در عملیات ژئوفیزیک هوایی کشف شده است.

 

کد خبر : ۴۲۷۳۰۳