خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌ مقدم در غرفه ایلنا:

جذب سرمایه گذاری خارجی تحت تاثیر نتیجه انتخابات امریکا / خصوصی سازی؛ راه درمان اقتصاد بیمار

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۳۴۷

کنعانی مقدم گفت: در شرایط کنونی بهترین راهکار برای ما این است که اقتصاد کشور را هرچه بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم در غیر این صورت دولت حتی در تامین یارانه‌ها هم دچار مشکل می‌شود.

حسین کنعانی‌ مقدم، کارشناس مسائل اقتصادی با حضور در غرفه خبرگزاری کار ایران در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات درباره تاثیر روی کارآمدن یک جمهوری خواه در انتخابات آمریکا بر قراردادهای شرکت‌های خارجی با ایران به خبرنگار ایلنا گفت: باید به خاطر داشت که قرارداد با خارجی‌ها همیشه زیر تیغ تحریم‌هاست و هر لحظه ممکن است که تحریم‌ها برگردد ضمن اینکه سرمایه گذار خارجی نیز قطعا بدنبال منافع خودش است، لذا ریسک کار بالا می رود.

وی با بیان اینکه ما نباید بخش نفت و گاز کشور را که مهمترین بخش درآمدی ماست تحت الشعاع تحریم‌ها قرار دهیم، افزود: باید روی زنجیره ارزش و تبدیل مواد خام به محصولات ثانویه و پتروشیمی کار کنیم.

رئیس کمیته اصل و 44 مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما نباید اقتصاد را بر اساس فروش نفت خام پایه ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار برای ما این است که اقتصاد کشور را هرچه بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم در غیر این صورت دولت حتی در تامین یارانه‌ها هم دچار مشکل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز