خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو:

فعالان صنعت برق محصولات خود را برای عرضه در بازار جهانی تولید کنند/ وزارت نیرو با تمام توان پشتیبان بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۴۵۰

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: به‌دلیل سیاست‌های خردمندانه دولت یازدهم و فضای پسابرجام، دنیا موانع پیش روی توسعه کشور را برداشته و فرصت برای رشد و اعتلای کشور در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت برق مهیاست.

به‌گزارش ایلنا، «ستار محمودی» قائم‌مقام وزیر نیرو اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در اقتصاد یک کشور همه صنایع وابسته به همدیگر هستند و قرار گرفتن یک حلقه ضعیف در این زنجیر می‌تواند باعث سستی و پارگی آن شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در صنعت برق کشور سرمایه انسانی بسیار خوبی وجود دارد و می‌تواند مکمل منابع طبیعی غنی این کشور در راستای طی کردن پله‌های ترقی و رشد باشد.

محمودی تأکید کرد: به‌دلیل سیاست‌های خردمندانه دولت یازدهم و فضای به‌وجود آمده در پسابرجام، دنیا موانع پیش روی توسعه کشور را برداشته و فرصت برای رشد و اعتلای کشور در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت برق مهیاست.

وی ادامه داد: تنها کافی است برای استفاده از این فرصت‌ها موانع ذهنی را از پیش رو برداشته و محصولات خویش با هدف عرضه در بازار جهانی تولید کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هم اکنون صادرات فنی و مهندسی ما در صنعت برق به بیش از 40 کشور است و شاید اگر درایت و خرد بخش خصوصی نبود چنین امری حاصل نمی‌شد.

وی افزود: وزارت نیرو با تمام توان، خود را پشتیبان و البته نیازمند خدمات بخش خصوصی می‌داند و امید است با کمک همدیگر بتوانیم کالایی با کیفیت را به مردم ارائه دهیم.

وی گفت: تأمین منابع مالی معقول از دغدغه‌های بخش خصوصی است و وزارت نیرو خود را موظف به پیگیری این امر می‌داند؛ اما نباید از نظر دور داشت که ابتکارعمل در این مسأله به‌دست وزارت نیرو نیست.

محمودی تأکید کرد: همه باید با هم حرکت کنیم و سعی کنیم پاسخ‌هایی مناسب برای سؤالات اساسی این صنعت پیدا کنیم، چرا که در نهایت خیر و شرّ این صنعت به خود ما بر می‌گردد.

وی در پایان گفت: امید است این نمایشگاه توانسته باشد زمینه ساز برداشتن گام اولیه برای برداشتن قدم‌های اساسی بعدی در جهت رشد و توسعه این صنعت در کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز