خبرگزاری کار ایران

شرایط صادرات پرتقال و نارنگی اعلام شد+ اسناد

دفتر مقرررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت با ارسال نامه به گمرکات و مناطق آزاد کشور، شرایط صادرات پرتقال درجه ۱ و ۲ و واردات این محصولات را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علی خلج سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به گمرک و مناطق آزاد کشور شرایط واردات پرتقال و نارنگی به کشور را اعلام کرد.

بنابراین گزارش در این نامه آمده است: بنابر پی‌نوشت وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه وزیر کشاورزی به اطلاع می‌رساند صادرات کنندگان پرتقال و نارنگی درجه یک و دو در سالجاری مجازند به ازای هر 3 کیلوگرم صادرات این محصولات یک کیلوگرم پرتقال و نارنگی خارجی وارد کنند.

در این نامه همچنان آمده است که مدت زمان واردات این محصول تنها از تاریخ 15 اردیبهشت سال 96 تا 15 شهریور 96 را رعایت قوانین و مقررات مربوطه و سازگار مناسب که توسط آن دستگاه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی می‌گردد امکان واردات دارد.

بنابراین گزارش پیش از این وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با عنایت به اینکه دو محصول تولید داخل پرتقال و نارنگی در سالجاری افزازیش کرده و این موضوع باعث مازاد عرضه و افت قیمت در بازرا شده است لذا صادر کنندگان پرتقال و نارنگی درجه (یک و دو) در سالجاری مجاز هستند به ازای هر 3 کیلوگرم صادرات یک کیلوگرم پرتقال و نارنگی از 15 اردیبهشت‌ماه تا 15 شهریور سال 96 با رعایت قوانین و مقرارت وارد نمایند

 

کد خبر : ۴۲۸۰۶۱