خبرگزاری کار ایران

دیدار آخوندی با وزرای حمل و نقل و مسکن چین

وزیر راه و شهرسازی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشور چین در راس هیاتی با هدف گسترش مناسبات و توسعه همکاری در بخش‌های شهرسازی و حمل و نقل وارد پکن شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در راس هیاتی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشور چین با هدف گسترس مناسبات و توسعه همکاری در حوزه‌های شهرسازی و حمل و نقل وارد پکن شد.

وزیر راه و شهرسازی که در راس هیاتی عالیرتبه وارد چین شده است، در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

بر اساس برنامه اعلام شده، وزیر مسکن و شهرسازی کشورمان تا ساعتی دیگر با همتای چینی خود دیدار می کند و سپس از چند مرکز مرتبط حمل و نقل ریلی و جاده ای بازدید خواهد داشت.

دیدار و گفت وگو با معاون نخست‌وزیر چین، وزیر حمل و نقل چین،  وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی، مسئولان ارشد اگزیم بانک، بانک توسعه چین و بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) از دیگر برنامه های سفر چهار روزه وزیر مسکن و شهرسازی به چین عنوان شده است.

آخوندی همچنین قرار است روز سه شنبه (فردا) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، در همایشی که با حضور مدیران ارشد شرکت‌های چینی مرتبط حمل و نقلی و تجار و بازرگانان ایرانی مقیم این شهر برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی کند.

سفر به شهر شانگهای و بازدید از مراکز و شرکت های مهم زیرساختی که در زمینه های شهرسازی و حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی فعالیت دارند، بخش پایانی سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به چین عنوان شده است.

کد خبر : ۴۲۸۷۳۰