خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین عنوان کرد:

تردد بیش از ۲.۵ میلیون زائر از سه مرز زمینی در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۱۴۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ترددها در سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه نسبت به سال گذشته گفت: امسال در مراسم اربعین حسینی بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان در سفر به عتبات عالیات از پایانه‌های مرزی تردد می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  داود کشاورزیان در حاشیه مراسم افتتاح پایانه مرزی شلمچه با اشاره به تلاش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت ایجاد شرایط و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی برتر و بهتر به زائران عتبات عالیات در پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و به‌ویژه شلمچه ،اظهار داشت: پایانه مرزی شلمچه در ١٢٠ کیلومتری مرکز استان خوزستان با مساحتی بالغ‌بر ١٢ هکتار قرار دارد که به لحاظ حجم تردد زائرین به‌ویژه در ایام اربعین سال‌های گذشته ، در سال ١٣٩٤ تصمیم به ساخت بزرگ‌ترین سالن مسافری مرزی کشور در این پایانه گرفته شد و عملیات آن آغاز گردید. 

وی با تأکید بر اتمام ساخت این پروژه زودتر از موعد مقرر در قرارداد با پیمانکار، افزود: این مجموعه بااعتباری معادل ٢٨٢میلیارد ریال به مساحت ۷۳۶۰مترمربع در مدت  ١٦  ماه با توان و همت پیمانکاران و مشاور داخلی و با نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ساخته و آماده گردید که روزانه آمادگی پذیرش بیش از ۵۰هزار زائر را دارا است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی وجود امکانات مناسب در این پایانه ازجمله نمازخانه و مسجد، سرویس‌های بهداشتی کافی، مجزا بودن گیت‌های عبوری اتباع خارجی از مسافران داخلی و  طراحی و ساخت ۲۴ گیت کنترل پاسپورت ثابت و  ۲۰ گیت اضطراری را از مزیت‌های این سالن مسافری برشمرد.

کشاورزیان با اشاره به افزایش ترددها در سه پایانه مرزی مهران ،شلمچه و چزابه نسبت به سال گذشته افزود :امسال در مراسم اربعین حسینی بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان در سفر به عتبات عالیات از پایانه‌های مرزی تردد می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز