خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو صورت گرفت؛

افتتاح هم‌زمان طرح آبرسانی به 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد

طرح آبرسانی به 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

به‌گزارش ایلنا، "اسحاق جهانگیری" پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان کرمان در روستای شمزان دولاب از توابع شهرستان قلعه گنج کرمان حضور یافت و ضمن افتتاح طرح آبرسانی به 34 روستا در استان کرمان، در مجموع 141 طرح آبرسانی به روستاهای استان‌های کرمان، یزد و لرستان را از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

گفتنی است برنامه آبرسانی به این 141 روستا از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی در این سه استان است.

در این مراسم مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو هم گزارشی از برنامه این وزارتخانه برای آبرسانی به 924 روستا در سطح کشور ارائه کرد و گفت: در بودجه سال 92 که در دولت گذشته به تصویب رسیده بود هیچ ردیفی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت و در نخستین سال دولت تدبیر و امید 200 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها در بودجه لحاظ شد.

وی افزود: برای سال 94 این بودجه به 400 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد و در سال 95 نیز 500 میلیون دلار و 400 میلیارد تومان و 100 میلیارد تومان دیگر از محل عوارض در قانون بودجه برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافت که در مجموع این اعتبارات در سال 95 به 2000 میلیارد تومان رسید که تحول بزرگی در خدمت رسانی به مردم روستاهای کشور بود.

چیت‌چیان با تاکید براینکه در سال 95 وزارت نیرو قرار است حداقل به 2000 روستا در کشور آبرسانی کند، افزود: تا پیش از امروز 1486 روستا از شبکه و منبع آب مناسب برخوردار شده‌اند که جمعیتی بالغ بر 780 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

چیت‌چیان ادامه داد: امروز نیز 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد از شبکه آبرسانی برخوردار می‌شوند و جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون اول رییس جمهور در این مراسم از طریق ارتباط زنده تلویزیونی فرمان آغاز بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی در استان‌های لرستان و یزد را صادر کرد.

 

کد خبر : ۴۲۹۲۶۸