خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران خبر داد:

انتقال صنف پوشاک به شهرک صنعتی پوشاک تا پایان سال آینده

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به انجام مطالعاتی برای انتقال واحدهای صنعتی آلاینده به شهرک‌های صنعتی توسط کارگروه آمایش سرزمین در سازمان مدیریت،گفت: اجازه ورود کارخانه‌های آلاینده تهران را به شهرک‌های صنعتی نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران، محمدرضا قاهری  با اشاره به تصویب ایجاد 10 شهرک صنفی در شورای برنامه‌ریزی استان تهران، اظهار داشت: برای جابه‌جایی واحدهای صنفی از تهران به شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی انجام شده ولی در این مورد باید با حساسیت ویژه‌ای عمل کنیم زیرا عملکرد بدون بررسی در زمینه زنجیره ارزش صنوف، مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انجام مطالعاتی در زمینه انتقال واحدهای صنعتی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط کارگروه آمایش سرزمین در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز شده و با کمیته مکان‌یابی در تعامل هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران توضیح داد: همچنین برای تحول صنایع تهران، 9 برنامه جدید با همکاری سازمان مدیریت به تصویب رسیده که با اجرایی شدن آنها به سمت صنایع های‌تک حرکت خواهیم کرد و به تعداد صنایع آلاینده در تهران نیز اضافه نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم‌گیری صبح امروز در مورد انتقال صنف پوشاک به شهرک صنعتی پوشاک تا پایان سال آینده، گفت: تهران در وضعیتی قرار دارد که برای حل مشکل آلایندگی صنایع آن باید برنامه‌ریزی انقلابی صورت گیرد و در سطح بالای کشور در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

قاهری تصریح کرد: در شورای معاونین وزارت صنعت نیز برنامه‌های خاصی در این مورد پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه وزیر صنعت، رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌های تهران و مرکزی است، برای ساماندهی صنایع تهران مطالعه و تصمیم‌گیری خاصی در حال انجام است که البته در مرحله اولیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مورد تهران باید در چارچوب آمایش سرزمین کل کشور تصمیم‌گیری شود، گفت: صنوف مختلفی در تهران قرار دارند که فهرست آنها تهیه شده و با توافق انجمن‌های مربوطه و مطابق با برنامه، انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی انجام خواهد شد.

قاهری همچنین در مورد آلایندگی صنایع بزرگ در تهران از جمله صنعت سیمان نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم آلایندگی کارخانه‌های بزرگ به شهرک‌های صنعتی منتقل شود و البته بحثی هم در مورد جابه‌جایی کارخانه‌های آلاینده به شهرک‌های صنعتی مطرح نیست.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران تأکید کرد: صنایع آلاینده را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه نمی‌دهیم، مگر اینکه ارتقای تکنولوژی داشته باشند و از درجه آلایندگی به درجه پاکی برسند.

وی در پایان با اشاره به قدیمی بودن طرح ساماندهی صنایع، گفت: مطالعات این طرح حدود 20 سال پیش انجام شده که قصد داریم آن را به روزرسانی کنیم.

کد خبر : ۴۲۹۷۱۴