خبرگزاری کار ایران

اپراتور دوم تلفن همراه برای زائران کربلا مراکز خدمات شبانه روزی راه اندازی کرد

اپراتور دوم ارتباطی (ایرانسل ) از راه اندازی مراکز 24 ساعته خدمات مشترکان با هدف بهبود خدمت رسانی به زایران اربعین در سه نقطه مرزی با کشورعراق و نیز مسیرهای نجف- کربلا و مسیر راهپیمائی بین این دو شهر خبرداد.

به گزارش ایلنا،ایرانسل مراکز شبانه روزی خدمات مشترکان در پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین در مناطق شارع حولی، صافی صفا و صحن حضرت زهرا(س)، حرم مطهر امام علی(ع) در شهر نجف و عمود های شماره 2، 203 ، 257 ، 403 ، 707 ،1120 1162، 1394 و 1411 در مسیر نجف به کربلا را راه اندازی کرده است .

همچنین در مناطق شارع الشهدا، باب القبله و شارع العباس در کربلا مراکز ارایه خدمات راه اندازی شده و کارشناسان به طور دایمی به زایران خدمت رسانی می کنند.

خدماتی مانند فروش و ثبت نام انواع سیم کارت های اپراتور دوم ارتباطی ، تعویض سیم کارت، فروش انواع شارژ، خدمات رومینگ و تنظیمات مربوط به اینترنت همراه به زایران عتبات در این مراکز ارایه می شود.

پیشتر «محمدجواد آذری جهرمی» معاون وزیر ارتباطات در حاشیه دیدار هیات عراقی با واعظی گفت: اکنون سه اپراتور تلفن همراه عراقی با اپراتورهای ایرانی برای تسهیل ارتباطات در این ایام اربعین وارد مذاکره شده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که قیمت «داده» تلفن همراه در عراق زیاد است، درخواست داده ایم آنها نسبت به تخفیف این قیمت برای کاربران ایرانی اقدامی انجام دهند.

آذری جهرمی با بیان اینکه مسیرهای ارتباطی میان دو کشور نیز افزایش یافته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود نسبت به پارسال با افزایش زائر روبرو شویم، ظرفیت خطوط ارتباطی را افزایش دادیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بزودی تعرفه رومینگ میان اپراتورهای ایرانی و عراقی اعلام خواهد شد؛ در همین حال امکان استفاده از سیم کارت های عراقی برای زایران ایرانی در کشور عراق فراهم است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به زایران ایرانی توصیه کرد، با توجه به تعرفه در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباطات، از اپراتوری استفاده کنند که کمترین نرخ را دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه نرخ مکالمه جابجایی(رومینگ) در عراق گران محاسبه می شود، بهتر است زایران ایرانی برای بهینه سازی مصرف خود برای ارتباطات «عراق به عراق» از سیم کارت های آن کشور استفاده کنند؛ برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه است.

 

کد خبر : ۴۲۹۹۳۱