خبرگزاری کار ایران

حمایت های یارانه ای و تعرفه ای دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دولت با اختصاص یارانه و معافیت تعرفه ای از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش حمایت می کند.

به گزارش ایلنا،  حسین صفایی اظهار داشت: هیات دولت در جلسه 12 آبان ماه خود با اختصاص 200 تومان یارانه به ازای هر کیلوگرم کشمش صادراتی به باغداران و همچنین معافیت تعرفه ای 21 درصدی واردات موز در ازای صادرات هر کیلوگرم کشمش موافقت کرد.

وی تصریح کرد: در واقع دولت با اختصاص 200 تومان یارانه به تولیدکنندگان و همچنین با مابه التفاوت 300 تا 350 تومانی معافیت تعرفه ای موز به صادرکنندگان از تولید و صادرات کشمش حمایت می کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد:در راستای کمک به تولیدکنندگان و تنظیم بازار این محصول، سازمان تعاون روستایی نیز آمادگی دارد کشمش باغداران را به صورت تضمینی مشروط با قیمت هر کیلوگرم 1500 تومان خریداری و به مدت سه ماه در انبارهای مجهز به صورت امانت نگه داری کند.

صفایی اضافه کرد: با این کار از عرضه بیش از نیاز کشمش به بازار جلوگیری و در صورتی که باغداران محصول خود را در این مدت با قیمت بالاتری بفروشند،کشمش آنها از انبارهای سازمان تحویل و حسابشان تسویه می شود.

 

کد خبر : ۴۳۰۹۵۰