خبرگزاری کار ایران

چیت‌چیان در نشستی مشترک اعلام کرد:

حضور شرکت‌های مجرب ژاپنی در ایران در صورت انتقال تکنولوژی

وزیر نیرو گفت: حضور شرکت‌های فعال و مجرب ژاپنی در بازار ایران در صورت انتقال تکنولوژی به داخل کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌ چیان که شب گذشته در صدر هیاتی برای شرکت در بیست و هفتمین اجلاس منشور جهانی انرژی به توکیو سفر کرد، شامگاه امروز  با گروهی از مدیران و صاحبان شرکت‌های مطرح ژاپنی فعال در حوزه صنعت آب و برق در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط میان دو کشور وجود دارد، از شرکت‌های ژاپنی برای مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت آب و برق در کشورمان استقبال کرد اما یادآور شد این حضور می‌بایست همراه با تکنولوژی همراه باشد.

وزیر نیرو به روابط و همکاری خوب دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: سوابق همکاری بین دو کشور مثبت و حاکی از احترام متقابل به یکدیگر است.

وی ظرفیت‌های موجود در زمینه صنعت برق در ایران جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اخیرا برنامه‌ای تنظیم شده تا برای 400 پست انتقال برق و پست‌های فوق، مناقصه‌هایی برگزار شود. تاکنون برای 70 پست مناقصه‌هایی برگزار شده و خوشحال خواهیم شد شرکت‌های ژاپنی نیز در این مناقصه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی نیز چنانچه همراه با انتقال تکنولوژی به کشور باشد از شرکت‌های ژاپنی استقبال خواهد شد.

چیت چیان همچنین صبح امروز در یک صبحانه کاری با شرکت‌های بزرگ صنعت آب و برق ژاپن که با هماهنگی شورای تبادل دوستی ملت‌ها (FEC ) برگزار شده بود، شرکت کرد و گفت: مردم و دولت ایران احترام زیادی برای دولت و مردم ژاپن قائل هستند و سوابق همکاری بین دو کشور نیز مثبت و حاکی از احترام متقابل به یکدیگر بوده است.

وزیر نیرو همچنین گفت: همکاری‌های اقتصادی و مبادلات دوجانبه ایران و ژاپن در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه جمهوری اسلامی، دستخوش تغییر و تحول شد و کاهش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای برجام و توافق هسته‌ای بار دیگر مبادلات اقتصادی و فنی میان دو کشور گسترش یافته و این اتفاق نقطه آغازی برای همکاری‌های دوجانبه باشد.

کد خبر : ۴۳۲۲۲۶