خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از 160کیلو هرویین شیشه، ناس و تریاک توسط ماموران گمرک

دو نوع ماده مخدر جدید صنعتی در گمرک توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ، گمرک ایران از کشف 10 کیلو هرویین، 7کیلو شیشه،136 کیلو ناس و 8کیلو تریاک توسط ماموران گمرک در روزهای اخیر خبر داد.

در میان محموله های مخدر مکشوفه توسط ماموران گمرک طی روزهای گذشته  دو نوع ماده مخدر پیشرفته  که به تازگی تولید و توسط سوداگران وارد بازارهای جهانی شده است نیز مشاهده شده است.

بنابراین گزا رش ، این دو ماده مخدر جدید یکی از خانواده  روان گردان ها  با نام N.P.S است که از ترکیب مواد مخدر گیاهی و متامفتامین تشکیل می شود  و دیگری از خانواده قرص های  مخدر جدید  از نوع YATAبوده  و حاوی متامفتامین و کافیین است.

همچنین در روزهای اخیر ماموران گمرک موفق شدند مقدار 15 کیلو بذر شاهدانه از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

این گزارش می‌افزاید ،انواع قرص های ترامادول و متادون نیز از دیگر کشفیات ماموران گمرک طی روزهای اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش،کشفیات مواد مخدر توسط ماموران گمرک در ماههای اخیر سیر صعودی داشته که عمدتا به دلیل تجهیز گمرکات مسافری به تجهیزات کنترلی پیشرفته ،افزایش آموزش پرسنل در حوزه مواد مخدر صنعتی ، سنتی و قرص های روان گردان و همچنین دیگر اقدامات اطلاعاتی _ امنیتی توسط ماموران گمرک بوده است.

گمرک ایران سال گذشته از سوی مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک به عنوان یکی از گمرکات برتر جهان در مبارزه با مواد مخدر شناخته شد و با حضور نمایندگان آن مرکز در تهران از عملکرد گمرک ایران تقدیر بعمل آمد.

کد خبر : ۴۳۲۴۵۸