خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی و معادن الجزایر:

قیمت نفت با توافق اوپک بالای ٥٥ دلار می رود

وزیر انرژی و معادن الجزایر گفت: اگر اعضای اوپک در نشست ١٧١ به توافق برسند قیمت نفت در سال آینده میلادی به بشکه ای ٥٠ الی ٥٥ دلار و در پایان سال به ٦٠ دلار می رسد.

به گزارش ایلنا، نورالدین بوطرفه، امروز (شنبه، ششم آذرماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دیدار امروز با وزیر نفت ایران سازوکارهای نشست عادی ١٧١ اوپک در ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) بررسی شد.

وی افزود: پیشنهاد دولت الجزایر مبنی بر کاهش یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه ای تولید اعضای اوپک در دیدار امروز با وزیر نفت ایران ارائه شد.

بوطرفه افزود: این پیشنهاد قرار است از سوی ایران بررسی شود و در نشست ١٧١ اعضای اوپک به جمع بندی نهایی برسیم.

وزیر انرژی و معادن الجزایر از پیشنهاد کاهش تولید ٦٠٠ هزار بشکه ای به کشورهای غیرعضو اوپک خبر و ادامه داد: باید جلو کاهش قیمت نفت که سبب آسیب به اقتصاد جهان شده است، گرفته شود.

بوطرفه تصریح کرد: چشم امید ما به نشست آینده اوپک است تا بازار نفت از بحران کنونی نجات یابد.

وزیر انرژی و معادن الجزایر درباره قیمت مناسب نفت پیش بینی کرد: اگر اعضای اوپک در نشست ١٧١ به توافق برسند قیمت نفت در سال آینده میلادی به ٥٠ تا ٥٥ دلار برای هر بشکه و در پایان سال به ٦٠ دلار می رسد.

وی ادامه داد: اگر توافق انجام نشود پیش بینی این است که قیمت نفت به زیر ٥٠ دلار برای هر بشکه برود.

بوطرفه درباره این که تا چه اندازه به توافق اوپک در نشست وین خوش‎بین هستید، اظهار کرد: ما بسیار امیدواریم که توافق میان همه اعضای اوپک در ٣٠ نوامبر صورت گیرد.

وزیر انرژی و معادن الجزایر تصریح کرد: در همین فاصله ای که تا نشست پیش روی اوپک باقی مانده است ما و ایران به همراهی و هماهنگی های خود ادامه می دهیم تا بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چهارشنبه (دهم آذرماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می شود.

اعضای اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهرماه) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

 

کد خبر : ۴۳۲۸۱۶