خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک استان تهران :

افزایش معاملات مسکن با ورود سامانه های مجازی/ ریسک خرید خانه در ایران بالا است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۰۴

رییس اتحادیه املاک با اشاره به افزایش معاملات مسکن با ورود سامانه های مجازی، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی مشاوران املاک به اطلاعات، ریسک خرید خانه در ایران بالا است.

به گزارش ایلنا، حسام عقبایی، در مراسم راه‌‌ اندازی سامانه جامع ارتباطی مسکن با بیان اینکه دغدغه ما از راه‌ اندازی سامانه‌های ارتباطی در حوزه مجازی، این است که ارائه خدمات به مردم یک فضای حکومتی و دولتی و جنبه حاکمیتی دارد، اظهار داشت: مشاوران املاکی که می‌خواهند روند تجاری آنها نسبت به مشاوران املاک سنتی رونق بیشتری داشته باشد، باید  در سمت ایجاد سامانه های مجازی گام بردارند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه های ارتباطی مجازی در حوزه مسکن، گفت:  خدمات این سایت ها در حوزه معاملات مسکن، موجب آسایش مردم افزایش ضریب امنیت معاملات مسکن و برد بیشتر مشاوران املاک می شود. در صورتی که این سامانه ها براساس قوانین و مقررات در فضای مجازی کشور فعال شوند، شاهد افزایش معاملات مسکن خواهیم بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به الزام همکاری نهادهای مربوطه با مشاوران املاک برای یکپارچگی و شفافیت در اطلاعات، گفت: در حال حاضر با ارسال یک پیامک می توان اطلاعات مربوط یک پلاک خودرو اعم از خلافی و ... را به دست آورد و معتقدم در حوزه مسکن هم باید چنین شفافیتی وجود داشته باشد. در حال حاضر و وقتی مردم به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند، ترس و  دلهره از این بابت که این ملک دارای معارض و یا بدهی بانکی و یا مالیاتی است، در برخی مواقع از خرید مسکن نیز امتناع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ریسک خرید مسکن در یاران بالا است ، اظهار داشت : از آنجایی که اطلاعاتی که مشاوران املاک به خریداران ارائه می‌کنند، جامع و کامل نیست‌، ریسک خرید مسکن در ایران بالا است و  در پشت معاملات مسکن واقعیت‌هایی وجود دارد که شاید برخی از مشاوران املاک به آن دسترسی ندارند. عدم دسترسی به برخی اطلاعات از جمله پلاک ثبتی، میزان بدهی های معوقه ملک موجب تضییع حقوق متعاملان می شود.

عقبایی با بیان اینکه در برخی موارد این عدم اطلاعات موجب تضییع حقوق خریداران مسکن می‌شود،گفت: به همین دلیل خریداران و فروشنده‌های مسکن این عدم آگاهی را به حساب مشاوران املاک گذاشته و آنها را به تبانی متهم می‌کنند.

رییس اتحایه املاک استان تهران افزود: ایجاب می‌کند که در حوزه مسکن و خرید و فروش در حوزه مجازی یک فضای امن در برقراری معاملات مسکن در کشور با یک عزم ملی ایجاد شود. شفاف سازی معاملات نیازمند همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال، شهرداری، بانک ها، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان امور اقتصادی و دارایی با مشاوران املاک است.

رییس اتحادیه املاک استان تهران گفت: در حال حاضر 12 هزار مشاور املاک به صورت قانونی فعالیت می کنند و افرادی که در این سامانه های مجازی  فعال می شوند باید با نظارت کامل این مشاوران در این سایت ها به فعالیت های خرید و فروش مسکن خود ادامه دهند. 120 هزار مشاور املاک در کشور فعال هستند و بیش از 650 هزار نفر در این واحدها مشغول کارند در حالی که برای ایجاد یک شغل در کشور دولت باید 200 میلیون تومان هزینه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز