خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد:

همکاری ایران با لورگی آلمان برای تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به مذاکره با شرکت لورگی آلمان برای احداث واحد پلی پروپیلن در کشور جزئیات این مشارکت را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علی محمد بساق زاده گفت: با هدف تکمیل زنجیره ارزش برنامه‌ریزی دقیقی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شده است که از جمله آن باید به همکاری با شرکت لورگی برای ساخت واحد پلی پروپیلن در مشارکت با شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی اشاره کرد.

وی همکاری مشترک لورگی در ساخت واحد پلی پروپیلن را نخستین همکاری ایران در تولید این محصول دانست.

پیش از این مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به مجوز شورای اقتصاد برای سرمایه گذاری و احداث واحد ١٢٠ هزار تنی تولید پروپیلن از متانول گفته بود: ظرفیت این واحد با همکاری شرکت لرگی آلمان به ٥٠٠ هزار تن افزایش می یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام جزئیات این همکاری گفت: شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی اقدام به احداث و تولید واحد تولید پلی پروپیلن به شکل پایلوت کرده است که با تصمیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار است میزان تولید در این واحد به ۱۲۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کنونی ما افزایش تولید پلی پروپیلن در شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی تا ۵۰۰ هزار تن در سال است که در این راستا با شرکت‌های خارجی از جمله لورگی مذاکره شده است تا این ظرفیت محقق شود.

واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مرکز اراک قرار دارد که ساخت آن از مهر ماه ١٣٩١ آغاز شده و شهریور ماه افتتاح شد.

ظرفیت اسمی تولید پروپیلن کشور تا سال ٩٢ حدود ٩٦٥ هزار تن بوده است که افزایش ظرفیت تولید پروپیلن کشور در برنامه ششم توسعه حدود چهار میلیون تن در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید پروپیلن تا پایان برنامه هفتم توسعه به حدود هشت میلیون تن خواهد رسید.

 

کد خبر : ۴۳۴۴۵۵