خبرگزاری کار ایران

در دیدار طیب نیا و کولیو فیلیو تاکید شد؛

گسترش روابط تجاری ایران و برزیل در حوزه فنی و مهندسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی و معادن برزیل بر گسترش روابط تجاری دو کشور در حوزه فنی و مهندسی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا صبح امروز در دیدار با "فرناندو بزها کولیو فیلیو" اظهار داشت: در حال حاضر تجارت دو کشور ایران و برزیل در حوزه محصولات کشاورزی و دامی است و می توانیم روابطمان را در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی گسترش دهیم.

وی افزود: اقتصاد ایران و برزیل مکمل هم هستند و قابلیتهایی که در دو کشور وجود دارد زمینه را برای گسترش فعالیتها فراهم می کند.

طیب نیا با بیان اینکه شرکتهای ایرانی و برزیلی می توانند در زمینه هایی که می توانند پروژه مشترک تعریف کنند گفت: در حوزه نفت و گاز زمینه فعالیت برای تجارت نفت و گاز، ساخت پالایشگاه و مجتمع های پتروشیمی بسیار بالاست.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: پروژه ساخت پالایشگاه "مارایان" می تواند نقطه شروعی برای همکاریهای بیشتر دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه اراده جدی مسوولان ایرانی گسترش همکاریها با برزیل است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور تاکید دارند که باید روابط خودمان را با آمریکای لاتین توسعه بدهیم.

طیب نیا برزیل را یکی از مهمترین کشورهای آمریکای لاتین خواند و افزود: یک علاقه مندی جدی از سوی ایران برای توسعه روابط با برزیل وجود دارد.

در ادامه این دیدار "فرناندو بزها کولیو فیلیو"  وزیر انرژی و معادن برزیل، نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: یکی از مشکلات ما در روابط دو کشور، مشکلات بانکی ایران و برزیل می باشد که باید هرچه سریعتر حل و فصل شود و من امیدوارم تا در سفر بعدی که به تهران خواهم داشت دیگر مشکلی در مبادلات بانکی نداشته باشیم.

وی گفت: در جلسه ای فنی که امروز بین دو طرف ایرانی و برزیلی برگزار می شود در خصوص ساخت پالایشگاه "مارایان" مذاکراتی صورت می گیرد تا هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن محقق شود.

وزیر انرژی و معادن برزیل همچنین تاکید کرد: مستقل از پروژه ساخت پالایشگاه در برزیل توسط ایرانی ها، باید تلاش کنیم علاقه مندی تجار برزیلی را نسبت به توسعه روابط تجاری با ایران افزایش دهیم.

کد خبر : ۴۳۴۵۳۰