خبرگزاری کار ایران

برنامه بودجه سال ۹۶ اعلام شد؛

افزایش سرمایه بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی

در بند ( ب) این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه بانکهای ملی، سپه و کشاورزی را حداکثر تا پنجاه هزار میلیارد ریال از محل حساب های پرداختی آنها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب درآمد منظور نشده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در بند ( الف) تبصره 17 لایحه برنامه بودجه سال 96 آمده است؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران مجاز است ایران چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس ( موضوع ماده 21 قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.

همچنین در بند ( ب) این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه بانکهای ملی، سپه و کشاورزی را حداکثر تا پنجاه هزار میلیارد ریال از محل حساب های پرداختی آنها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب درآمد منظور نشده است افزایش دهد .

بانک مرکزی همزمان و پس از تایید اقلام مذکور نسبت به کاهش و اصلاح حسابها در دفاتر خود اقدام کند.

سهم بانکها با توافق وزارت اقتصادی و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین خواهد شد.

همچنین در بند ( ج) این تبصره آمده است؛ در سال 1396 به دولت اجازه داده می شود حداکثر تا یکصد هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ، تملک دارایی‌های مالی و ردیف‌های متفرقه این قانون را به افزایش سرمایه بانکهای دولتی متناسب با نیازهای بانکهای مذکور در جهت تطبیق با استانداردهای بین المللی اختصاص دهد.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت اقتصادی و دارایی ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

 

کد خبر : ۴۳۴۶۰۲