خبرگزاری کار ایران

دبیر شورایعالی فضای مجازی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کارگروه مصادیق مجرمانه محتوای سایت‌ها را بررسی می‌کند/نمی‌توان مقابل فضای مجازی مقاومت کرد/ توسل به زور کارساز نیست

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی قابل انکار نیست و نمی توان در مقابل آن مقاومت کرد این تکنولوژی باید در کشور وجود داشته باشد؛ اما برای مقابله با آسیب‌های آن راه حل‌های مناسبی اندیشیده شود.

ابوالحسن فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در شورای عالی فضای مجازی برنامه‌ای برای جلوگیری از فعالیت برخی سایت‌ها و جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی به جای خارجی وجود دارد یا خیر؟ بیان داشت: در کشور بیش از 200 شبکه اجتماعی وجود دارد و فعال هستند و اینکه چه شبکه‌ای انتخاب شود را مردم تعیین می‌کنند نمی‌توان با توسل به زور مردم را از استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی منع کرد.

او افزود: در شورای عالی فضای مجازی هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که چه سایتی باید به فعالیت خود ادامه دهد و یا از فعالیت یک سایت جلوگیری شود؛ اما بحث این است که فعالیت سایت‌هایی که بازدید بالایی دارند توسط اعضای اصلی کارگروه مصادیق مجرمانه بررسی می‌شود و تا به امروز جلساتی در این خصوص تشکیل شده است؛ اما اتفاق خاصی در پیش نیست و کارشناسان باید تصمیم گیری کنند که چه شبکه‌ای باز باشد و به فعالیت خود ادامه دهد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد که طی نشست هایی که در فضای عالی شورای مجازی برگزار شد این نتیجه حاصل شد که فضای مجازی قابل انکار نیست و نمی توان در مقابل آن مقاومت کرد این تکنولوژی باید در کشور وجود داشته باشد؛ اما برای مقابله با آسیب‌های آن راه حل‌های مناسبی اندیشیده شود.

کد خبر : ۴۳۵۱۲۱