خبرگزاری کار ایران

با مشارکت ستاد فرمان اجرایی امام و بنیاد مسکن؛

ساخت 14 هزار مسکن محرومین کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۲۵۶

صبح امروز قرارداد ساخت 14 هزار واحد مسکونی محرومان توسط روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام به امضا رسید.

به گزارش ایلنا،  صبح امروز سه شنبه ۱۶ آذر روسای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارداد ۳۵۰۰ میلیارد ریالی ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار کشور را امضا کردند که اعتبار آن از محل منابع این دو نهاد و تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

پس از ساخت و تحویل ۷ هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، قرارداد ساخت ۱۴ هزار واحد دیگر در مناطق محروم سراسر کشور به امضای روسای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید تا ۲۱ هزار خانواده واجد شرایط مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور صاحب خانه شوند.

این قرارداد به منظور محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح کیفی و بهبود شرایط سکونتی در مناطق کمتر توسعه یافته به امضا رسید.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث این ۱۴ هزار واحد مسکن اعتباری بالغ بر ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع خود و تسهیلات بانکی اختصاص خواهند داد و تمام واحدها را تا پایان سال ۹۷ واگذار خواهند کرد.

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دراین مراسم با بیان اینکه این تفاهمنامه برای ساخت ۱۴ هزار مسکن در روستاهای کم‌برخوردار ۱۸ استان کشور منعقد می‌شود، گفت: دراین طرح روستاییان مناطق کمتر توسعه یافته که نمی‌توانند سهم آورده خود را تامین کنند و وام دریافت کنند می‌توانند صاحب خانه شوند.

تابش افزود: دراین طرح مبلغی به عنوان تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده و مبلغی نیز از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و از حجم کلی ۳۵۰ میلیارد تومانی ۲۵۰ میلیارد تومان به تسهیلات بانکی با نرخ چهاردرصد، ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ۵۰ میلیارد تومان نیز به کمک بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسکن همواره دغدغه اصلی کم‌درآمدهاست و ما حتی در روستاهایی که دارای زمین باشیم زمین رایگان را در اختیار قرار می‌دهیم.

همچنین در این مراسم، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر ۳۲ گفت: هر هزار واحد این طرح را به نام یکی از چهارده معصوم(ع) می‌سازیم.

مخبر محور فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را پاسخ به دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در تامین اشتغال و معیشت اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی کشورمان مسئله اقتصاد است و درابعاد دیگر خصوصا امنیت و استقلال وضع بسیار خوبی داریم. راه حل مشکل معیشتی جامعه اشتغال است و ما از ابزارهای مختلفی برای رفع این نیاز اساسی درمناطق محروم کشور استفاده می‌کنیم. ازجمله به پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌پردازیم که در این راستا ۱۶۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم. از سوی دیگر اواخر سال گذشته موسسه دانش بنیان برکت را در پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کرده‌ایم. کار بزرگ دیگر ما انتقال ۸۵ درصد فعالیت‌های سنگین اقتصادی به مناطق محروم بوده و توانسته‌ایم ۳۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را ساماندهی کنیم و تا سه سال دیگر ۳۵۰ هزار شغل دیگر ایجاد خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: کار مهم دیگر در جهت ارتقای وضعیت معیشتی ساکنان مناطق محروم واگذاری سهام شرکت‌های پربازده از طریق بورس بوده و تاکنون ۳۵۰ هزار نفر سهامدار آنها شده اند و در برنامه پنج ساله قرار است هرسال ۳۰۰ هزار نفر جدید به سهامداران اضافه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز