خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه :

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای بخش حمل ونقل در بودجه 96

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۹۴۲

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:حمل و نقل ریلی به دلیل تاثیر در توسعه اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت صبح امروز به همراه محمدزاده مدیرعامل راه آهن و جمعی از اعضای هیات مدیره و مسئولان شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و دو تن از نمایندگان مجلس با قطار به منظور بازدید از پروژه بندر خشک آپرین به این منطقه سفر کرد.

نوبخت عنوان کرد: با توجه به اولویت حمل و نقل عمومی به ویژه صنعت ریلی و تاثیر این صنعت در توسعه کشور، یکی از الویت‌های اصلی برنامه ششم توسعه موضوع راه‌آهن و اختصاص منابع اعتباری از محل بودجه است.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته بخش‌های مختلفی از حمل و نقل کشور مورد بازدید قرار گرفت و امروز نیز با هدف توسعه حمل و نقل ریلی بازدیدی از بندر خشک آپرین به عمل آمد.

وی تصریح کرد: بازدید از استان‌های همدان و کرمانشاه در جهت توسعه شبکه ریلی با حضور نمایندگان مردم این دو استان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف واردات کشور در استان تهران است، بنابراین ورود مستقیم کالا به بندر خشک آپرین موجب تسهیل جابجایی کالا می‌شود.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: توسعه این بندر از برنامه‌های اصلی راه‌آهن در سال‌های آینده است.

وی با اشاره به مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: بندر خشک آپرین در مدت سه سال با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی توسعه می‌یابد.

وی یادآور شد: از نظر سرمایه‌گذاری این پروژه با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و  ۳۰ درصدی دولت به روش PPP انجام شده است اما تلاش ما در دولت یازدهم این است که به جای سرمایه‌گذاری دولت یا بخش خصوصی به تنهایی وارد پروژه‌ها شود و با مشارکت بخش حقوقی و با مدل PPP عمل کند.

به گفته نوبخت روش PPP پیش از حمل ونقل در زمینه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این بازدید محمدزاده مدیرعامل راه آهن و حاجی بابایی و خجسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاون رئیس جمهوری را همراهی می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 10 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 ، علاوه بر اعتبار سالانه برای چهار اولویت توسعه راه آهن، محیط زیست، آب و فاضلاب اختصاص یافت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز