خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس اصلاح شد؛

افت 91 واحدی شاخص بورس

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۵۱۹

شاخص کل بورس پس از جهش های مثبت روزهای پایانی هفته گذشته، امروز اصلاح شد و اندکی عقب نشست.

به گزارش ایلنا ؛ در بازار امروز شنبه 20 آذر ماه 95 شاخص کل بورس با 91 واحد کاهش به رقم 81 هزار و 250 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افزایش همراه شد.

در معاملات امروز گروه های معدنی و فلزی، نقش اصلی را در افت امروز شاخص داشتند به طوری که فولاد (فولاد مبارکه)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، فخوز (فولاد خوزستان) و کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) با تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند، در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شتران (پالایش نفت تهران) و شبریز (پالایش نفت تبریز) با تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

در معاملات امروز تالار بورس 576 سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 252 میلیارد ریال در 54 هزار و 55 نوبت خرید و فروش شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی کاهشی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 32 واحد، شاخص کل (هم وزن) یک واحد، شاخص قیمت (هم وزن) یک واحد، شاخص آزاد شناور 166 واحد، شاخص بازار اول 97 واحد و شاخص بازار دوم 6 واحد افت کرد.

قند مرودشت، حق تقدم سیمان کردستان، حق تقدم کارخانجات قند قزوین، کشت و صنعت پیاذر و تراکتورسازی ایران در معاملات امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت نیز در اختیار حق تقدم داروسازی روزدارو، سیمان ایلام، کارتن ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و باما قرار داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز