خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی به ایلنا خبر داد:

جزئیات خصوصی‌سازی شرکت‌ها تا پایان سال/ مزایده 40 جایگاه سوخت در 14 استان امروز برگزار می‌شود

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: دو کشتارگاه دولتی در 13 دی ماه امسال به قیمت پایه 100 میلیارد ریال و کشتارگاه صنعتی یاسوج به قیمت پایه 100 میلیارد ریال به روی میز مزایده می رود.

جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد واگذاری امروز جایگاه‌های سوخت گفت: امسال واگذاری‌ها پر رونق شده‌اند. بزرگ‌ترین مزایده جایگاه سوخت در 15 شهریور ماه با عرضه 99 جایگاه سوخت انجام شد که 68 جایگاه به‌فروش رفت و مورد استقبال  قرار گرفت.

 مزایده 40 جایگاه سوخت در 14 استان

وی افزود: امروز 40 جایگاه سوخت در 14 استان با ارزش ریالی 270 میلیارد تومان عرضه می‌شود که با توجه به مراجعات فراوان متقاضیان احتمال می‌رود مزایده پرونقی باشد.

وی تصریح کرد: در این مزایده 8 جایگاه سی‌ان‌جی عرضه می‌شود و مابقی جایگاه بنزین‌ است. همچنین در 29 مزایده بزرگی‌که پیش روداریم مجتمع صنعتی اسفراین ، فولاد اسفراین و 4 سیلوی غله و 4 شرکت غله که حدود 1 هزار و 170 میلیارد ریال قیمت پایه آنهاست؛ قرار دارند.

سبحانی تصریح کرد: در تاریخ 29 آذرماه مزایده مجتمع صنعتی اسفراین (با قیمت پایه 8700 میلیارد ریالی، 10 درصد حصه نقدی و مابقی در اقساط هشت ساله)، شرکت لوله گستر اسفراین (با قیمت پایه 2350 میلیارد ریالی و حصه نقدی 10 درصدی)، چهار شرکت غله و خدمات بازرگانی در مناطق 7، 9، 12 و 13 کشور به ترتیب واقع در دشت مغان، کرمانشاه، لرستان و همدان به مجموع ارزش ریالی 140 میلیارد ریالی و تعدادی سیلوی مرتبط با آنها به ارزش مجموع 550 میلیارد ریال برگزار خواهد شد.

مزایده 2 کشتارگاه دولتی در دی ماه

سبحانی تصریح کرد: مجددا هپکو و 2 کشتارگاه دیگر به مزایده گذاشته می‌شوند. تصور می‌شود تا پایان سال بیش از  100 مزایده برگزار شود و این تعداد آمار برگزاری مزایده برای سازمان و سه ماهه باقی مانده نشان دهنده این است که سازمان وظایف و تکالیف خود را انجام داده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: واگذاری‌های امسال سازمان خصوصی سازی به طور صد در صد به بخش خصوصی واقعی تعلق گرفته است. واگذاری‌ها از زمان تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تا دولت تدبیر و امید مجموعا حدود 18 درصد بوده که طی سه ساله دولت جدید به طور میانگین به 45 درصد رسیده است.

 100 درصد واگذاریها به بخش خصوصی واقعی بود

وی افزود: در سال 95 صد در صد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی بوده است.

سبحانی افزود: ما معتقدیم که بخش خصوصی واقعی بهتر می‌تواند بنگاه‌داری کند. بخش خصوصی حساسیت و دلسوزی و توجه ویژه‌ای به سرمایه خود دارد ، به همین جهت تلاش می کنیم که حجم واگذاری هایمان را به بخش خصوصی واقعی ارتقاء دهیم.

  واگذاری شرکت‌های هواپیمایی در دست بررسی‌اند

وی در مورد واگذاری شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: فعلا شرکت هما را در  لیست واگذاری‌ها نداریم زیرا هما توقف گرفت تا بتواند اصلاح ساختار داشته باشد و شرکت کیش‌ایر هم فعلا در دست بررسی است .

وی ادامه داد: دو کشتارگاه دولتی در 13 دی ماه امسال به قیمت پایه 100 میلیارد ریال و کشتارگاه صنعتی یاسوج به قیمت پایه 100 میلیارد ریال به روی میز مزایده می‌رود. این دو کشتارگاه دولتی به صورت 5 درصد نقد و بقیه به صورت اقساط در مدت 8 سال با فواصل اقساط 6 ماهه واگذار خواهد شد و مبلغ سپرده شرکت در مزایده هر  یک از این کشتارگاه‌ها 3 میلیارد ریال خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۷۲۲۸