خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مطرح کرد؛

تأمین آب شرب روستاها؛ اولویت‌ مهم صنعت آب و فاضلاب کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تأمین آب شرب روستاها جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت‌دار صنعت آب و فاضلاب است.

به‌گزارش ایلنا، "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو در سالن خلیج فارس با بیان اینکه از 23 پروژه آب و فاضلاب، 22 پروژه منتج به انعقاد قرارداد در مرداد ماه جاری شده است افزود: این پروژه‌ها که توسط بخش خصوصی اجرایی خواهند شد، به روش‌های BOO  و BOT و بیع متقابل منعقد شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم BOO و BOT به سرانجام برسد، بایستی در شرکت‌ها و طرح‌ها خودگردان شوند، افزود: این کار محقق نخواهد شد مگر آنکه مشکل تعرفه‌ها مرتفع شود. از سال گذشته تا کنون در بخش آب تعدیل نرخ تعرفه انجام نشده و به همین علت در طول سال و تابستان گذشته به شدت دچار مشکل مالی بودیم.

وی با بیان اینکه بخش مهم فعالیت‌ها در بخش آب، اصلاح الگوی مصرف در آب شرب کشور است، افزود: برنامه‌ریزی شده تا فعالیت عمده بر روی واحدهایی باشد که بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه تأمین آب شرب روستاها جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت‌دار صنعت آب و فاضلاب است، اظهار داشت: مبلغ اعتباری برای آبرسانی روستایی ابتدا صفر بود و سپس به 200 میلیارد تومان و در سال گذشته تا 1500 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری شرکت مهندسی آبفای کشور این بود که بیش از 2 هزار روستا با جمعیت 2 میلیون نفر از خدمات آبرسانی بهداشتی منتفع شوند که خوشبختانه طرح‌های مجتمع روستایی با سرعت مناسبی در دست انجام است.

 

کد خبر : ۴۳۷۸۶۷