خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

خلق منابع مالی جدید در مرکز سیاست‌ها قرار گیرد

وزیر نیرو گفت: خلق منابع مالی جدید و مشارکت دادن بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها بایستی در مرکز سیاست‌های جدید شرکت‌های آب و برق و فاضلاب قرار گیرد.

به‌گزارش ایلنا، «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در آیین پایانی شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو اظهار داشت: در روزهای باقیمانده تا آغاز سال جدید باید سعی کنیم تمامی طرح‌هایی را که به نوعی امکان بهره‌برداری دارند را به سرانجام رسانید.

وی افزود: طرح‌های بی شماری در صنعت آب و برق وجود دارند که در مرحله انتهایی خود هستند و امیدواریم با تدبیر و خلاقیت مدیران ارشد شرکت‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی تصریح کرد: همواره باید مراقب خدماتی بود که در این صنعت به مردم ارائه می‌شود و نباید اسباب نگرانی و رنجش مردم در این صنعت راه یابد.

وزیر نیرو گفت: نحوه تعامل با مشترکین بایستی بر اساس رعایت اخلاق حسنه اسلامی و به دور از رنجش خاطر مردم صورت گیرد. ما باید توجه داشته باشیم که قرار گرفتن در مسئولیت‌های کنونی تنها یک امتحان و موهبت الهی است که باید آن را در راستای خدمت به بندگانش به‌کار گرفت.

چیت‌چیان ادامه داد: صنعت برق مرتباً در حال تغییر است و تحولات زمانه نیز گواهی بر این امر است و این مسأله به فعالان صنعت مسأله مهم آموزش‌های ضمن خدمت را گوشزد می‌کند.

وی تأکید کرد: ذات انسان دائماً نیازمند یادگیری است و سنت پیامبران هم بر این مسأله بنا نهاده شده است و این امر بیانگر اهمیت مسأله آموزش است و باید به آن توجه جدی داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بسیاری از ردیف‌های بودجه مربوط به صنعت برق در لایحه بودجه 96 کاهش یافته است و این مسأله تلنگری است برای شرکت‌های استانی در این صنعت که بایستی برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی خود بایستی به سراغ منابع جایگزین از جمله جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بروند.

وی تصریح کرد: خلق منابع مالی جدید و مشارکت دادن بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها بایستی در مرکز سیاست‌های جدید شرکت‌های آب و برق و فاضلاب قرار گیرد.

 

کد خبر : ۴۳۷۸۸۴