خبرگزاری کار ایران

در بازدید هیات سوئیسی از سازمان بورس تاکید شد:

گسترش همکاری بازار سرمایه ایران و سوئیس

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای اهداف سازمان مبنی بر بین‌المللی کردن بازار سرمایه، میزبان هیات عالی‌رتبه سوئیسی بود.

به گزارش ایلنا، «یورگ گاسر» معاون وزیر امور دارایی سوئیس و جولیو هاز سفیر سوئیس در ایران در صدر هیات عالی‌رتبه سوئیسی با شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تنی چند از مقامات ارشد بازار سرمایه دیدار کردند.

ایجاد لینک ارتباطی بین بازارهای دو کشور، ارتقا و گسترش سطح همکاری بین نهادهای ناظر (سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و FINMA سوئیس)، و نیز نهادهای عملیاتی (بورس‌های اوراق بهادار و کالای دو کشور) مهمترین موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.  

در این دیدار، محمدی با اشاره به جذابیت بازار کالایی در ایران به دادوستد محصولات کشاورزی، پتروشیمی و انرژی اشاره و برای صادرات محصولات ایرانی به سوئیس  از طریق بورس های کالایی ایران اعلام آمادگی کرد.

همچنین وجود بازار ابزار مشتقه ایران بر کالاهای متنوع، یکی دیگر از محورهای جذاب همکاری ایران با سرمایه‌گذاران خارجی بود که از سوی رییس سازمان بورس مطرح و  بر آن تاکید شد .

در این دیدار، طرف سوئیسی نیز از پیشنهاد ایران در خصوص تبادل دانش و تجربه در بخش  IT و ابزارهای مالی و ارتقای عضویت ایران در IOSCO استقبال کرد.

 

کد خبر : ۴۳۹۳۵۶