خبرگزاری کار ایران

حرکت جهانی به سمت استفاده بیشتر از برق و حذف سوخت‌های فسیلی؛

استراتژی فولکس واگن برای سال 2025؛عرضه 30 مدل خودروی الکتریکی به بازار

استراتژی شرکت فولکس واگن برای سال 2025 در نوع خود در تاریخ این خودروساز بزرگ جهان یک تغییر بنیادی محسوب می شود و به نوعی آینده خودروهای الکتریکی در کشور را نشان می دهد.

به‌گزارش ایلنا، گروه خودروسازی فولکس واگن اخیراً از جزییات برنامه‌ریزی استراتژیک خود برای سال 2025 پرده برداری کرد. این شرکت معروف خودروساز چشم انداز آینده خود را در این برنامه همگام با شرکت های معتبر خودروساز دنیا از جمله آئودی، پورشه، سیت و اسکودا مشص کرده است.

فولکس واگن برای جبران که سال گذشته در مورد نصب نرم‌افزاری که میزان واقعی آلایندگی‌ها را نشان نمی‌داد و منجر به آلایندگی بیش از 40 برابر حد مجاز می‌شد، در سال جاری بنا دارد عمده سرمایه‌گذاری خود را بر روی خودروهای الکتریکی انجام دهد.

در جزییات این برنامه آمده است که شرکت فولکس واگن بنا دارد برای سال 2025 بیش از 30 مدل مختلف اتومبیل الکتریکی روانه بازار کند. براساس این استراتژی قرار است در این اتومبیل های جدید الکتریکی از باطری های کاراتر در مقایسه با سایر مدل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، استفاده شود.

در واقع،  براساس این استراتژی فولکس واگن قرار است چیزی حدود 10 میلیارد یورو برای ارائه ماشین های خودران و ماشین های الکتریکی، که باتری های آنها از ظرفیت ذخیره سازی بالا برخوردار است، هزینه کند.

اخیراً «ماتیاس مولر» مدیرعامل این شرکت در بروکسل اشاره کرده بود که «اگر سیاستمداران، جامعه و مسئولین با هم کار کنند، اهداف اینچنینی قابل دسترسی هستند». 

گفتنی است، سال گذشته شرکت فولکس واگن به‌خاطر رسوایی بزرگی که به بار آورده بود حدود 16 میلیارد یورو جریمه شد.

 

کد خبر : ۴۴۰۰۸۰