خبرگزاری کار ایران

کارگزاران بیمه، خسارت بیمه‌گذاران را پیگیری و دریافت می‌کنند

بیمه مرکزی، نمونه اجازه‌نامه‌های کارگزاران رسمی بیمه برای پیگیری پرونده‌های خسارت و تکمیل فرم پیشنهاد بیمه‌نامه به نمایندگی از بیمه‌گذاران را تدوین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بیمه مرکزی، نمونه اجازه‌نامه‌های موضوع بندهای ۲ و ۴  ماده ۲ آیین‌نامه کارگزاری(دلالی) رسمی بیمه مستقیم (شماره ۹۲ ) از سوی اداره کل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی، تدوین و به کلیه شرکت‌های بیمه، انجمن‌های صنفی کارگزاران رسمی بیمه و جامعه کارگزاران رسمی بیمه ابلاغ شد.

مطابق این اجازه‌نامه‌ها، کارگزاران رسمی بیمه می‌توانند به نمایندگی از متقاضیان خدمات بیمه و بیمه گذاران نسبت به تکمیل و امضاء فرم پیشنهاد بیمه و همچنین پیگیری پرونده های خسارت بیمه‌نامه‌هایی که با کد همان کارگزار صادر شده است، اقدام کنند.

 بدیهی است، کارگزار رسمی بیمه مستقیم می‌تواند در صورت توافق فی مابین با بیمه‌گذار، حق‌الزحمه پیگیری خسارت را تعیین و دریافت کند.

شایان ذکر است، مراتب فوق الذکر به همراه نمونه اجازه‌نامه‌های مورد اشاره از طریق سامانه تعاملی الکترونیکی فیمابین جامعه کارگزاران با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بستر سامانه سنهاب (میز کار کارگزاران) برای کلیه کارگزاران رسمی بیمه ارسال و برای آنها قابل دسترسی است.

کد خبر : ۴۴۰۲۰۵