خبرگزاری کار ایران

شرایط بازار گوشت گوسفندی نامطلوب است/احتمال افزایش قیمت مجدد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: دام زیادی از میادین گرفته شد و جایگزین نشده است

علی اصغر ملکی-رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی- در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با وضعیت گوشت قرمز در بازار بیان داشت: دام‌هایی که دامداران پیش‌بینی کرده اند رو به اتمام است؛ البته این مشکل تنها مختص به امسال نیست؛ اما این مساله در سال جاری حادتر از سالهای گذشته بوده است.

او در پاسخ به این سوال که برای تامین بازار واردات گوشت که عمدتا از آسیای میانه صورت گرفته تاثیرگذار بوده یا خیر، بیان داشت: باواردکنندگان گوشت صحبت هایی داشته ایم و آنها اعلام کرده اند که حواله خرید گوشت برای واردات نزدیک به 4200 تومان شده است و این نرخ گوشت وارداتی را هم با افزایش قیمت مواجه خواهد کرد.

او در ادامه گفت: واردات از آسیای میانه محدود شده است و چون این کار زمینی صورت می گیرد؛ بدلیل سرما و یخبندان کند شده است و ماشین های حمل و نقل کرایه های بیشتری می خواهند، از طرفی افزایش قیمت دلار نیز بر کاهش روند صادرات تاثیرگذار بوده است و به همین خاطر انتظار می رود که نرخ گوشت وارداتی هم کیلویی 2 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ لاشه ای که مغازه دار خریداری می کند را  35 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی 39 هزار تومان است.

ملکی در پایان تاکید کرد که بازار گوشت وابسته به عرضه و تقاضا است و همیشه در بهار قیمت ها مناسب تر از دیگر فصل های سال است و  در ماه های آخر سال و اعیادی که پشت سر گذاشته ایم دام زیادی از میادین گرفته شد و جایگزین نشده است.

کد خبر : ۴۴۰۲۲۳