خبرگزاری کار ایران

هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در گلستان مشاهده نشده است

دکتر رجب شیخ الاسلامی مسئول اداره مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان گلستان ضمن اشاره به مشاهده آنفلوآنزا پرندگان در برخی از استان های کشور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا، مسئول اداره مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان گلستانبیان داشت:  در کنار طرح پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در سطح تمامی مناطق پرخطر استان اعم از مزارع پرورش پرندگان، تالاب ها و مناطق دریایی ،اقدامات قرنطینه ای لازم نیز در مبادی ورودی و خروجی استان در حال انجام است. تاکنون علائمی از این بیماری در جمعیت پرندگان استان گلستان مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: اکیپ های دامپزشکی استان گلستان در تمامی مزارع مرغ گوشتی، تخم گذار و مادر و همچنین پرورش بوقلمون، سطح استان حضور داشته و به صورت روزانه و مستمر مراقبتهای فعال انجام می دهند و اطلاعات دریافتی را آنالیز می کنند و در صورت مشاهده بیماری بلافاصله آن را معدوم سازی می نمایند.

این مسئول اداره کل دامپزشکی گلستان افزود: دهیاریها، بهورزها و شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز با توجه به حساسیتی این موضوع، با دامپزشکی استان همکاری دارند و سریعا بعد از مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش می کنند.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: بیشترین مراقبت های ما در سواحل ، تالاب ها و آب بندان های بزرگ استان که پذیرای پرندگان وحشی مهاجر است، انجام می گیرد. اکیپ های سیار ما در این مناطق، طرح پایش مستمر را انجام می دهد. این اکیپ ها که به وسایل نمونه برداری، بیل و نفت مجهز هستند، در صورتی که با مورد مشکوکی برخورد کنند، از آن نمونه برداری انجام داده و در صورت نیاز بلافاصله پرنده را معدوم سازی می کنند.

کد خبر : ۴۴۰۲۶۷