خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصدی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران / قطعه ۴ این آزادراه بهار ۹۶ افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر امروز به پیشرفت فیزیکی ۱۸درصدی رسیده است گفت: در ساخت این آزادراه از زمانبندی شده جلوتربوده‌ایم و بهار سال آینده قطعه ۴ آزادراه به طول ۳۸ کیلومتر به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیرالله خادمی امروز در بازدید از ۴ قطعه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران با بیان اینکه قطعه۴ این آزادراه به طول ۳۸ کیلومتر بهار سال آینده به افتتاح می‌رسد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل ادامه داد: این آزادراه به ارزش ۱۶۵۳میلیارد تومان و به طول ۱۵۸ کیلومتر با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است و سهم دولت ۳۰ درصد و سهم قرارگاه ۷۰ درصد است. 

خادمی با اشاره به زمان تحویل آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: قرارداد این آزادراه اسفندماه سال گذشته منعقد شده است و طبق تعهدات پیمانکار ۴ ساله تحویل داده می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرایند ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران جلو‌تر از برنامه در حال انجام است گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه ۴ این آزادراه از اتوبان قم تا گرمسار به طول ۳۸ کیلومتر امروز به ۵۰ درصد رسیده است و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۱۸ درصد است. 

وی ادامه داد: قطعه یک این آزادراه از شهر ابیک در ۵۰ کیلومتری تهران شروع می‌شود و طول آن ۴۰ کیلومتر است و تا جاده شهریار به بویین زهرا ادامه دارد. 

همچنین قطعه ۲ این آزادراه از بویین زهرا تا اتوبان ساوه است که طول آن ۵۰کیلومتر است. 

قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم به طول ۳۰ کیلومتر است. 

خادمی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از مهم‌ترین و حساسترین پروژه‌های عمرانی کشور محسوب می‌شود ادامه داد: تمام ورودی‌ها و بزرگراه و آزادراه و محورهای پایتخت از طریق آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به هم متصل می‌شوند و این آزادراه ۹ تبادل را به یکدیگر وصل می‌کند. 

وی با بیان اینکه ترافیک ورودی به تهران از طریق آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از پایتخت خارج می‌شود گفت: این ازادراه محور ترانزیت شرق به غرب را بدون آنکه تردد‌ها وارد تهران شوند این آزادراه محور ترانزیت شرق به غرب است بدون آنکه ترافیک به پایتخت وارد شود. 

خادمی ادامه داد: با ساخت این آزادراه تمام ترافلیک ورودی به تهران و خروجی از پایتخت از تهران خارج می‌شود و ترافیک کرج تخلیه می‌شود. 

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نوین در ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: برای اولین بار است که در کشور اجرای لایه‌های ساب بیس با دستگاه فینیشر انجام می‌شود که کیفیت اجرا را بالا می‌برد و عمر جاده را افزایش می‌دهد. 

وی تاکید کرد: با ساخت جنوبی تهران گلوگاه ترافیکی ورودی و خروجی از تهران رفع می‌شود. 

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ماهانه یک الی یک ونیم درصد است گفت: بیست کیلومتر از قطعه ۴ این آزادراه آسفالت شده است وتا اردیبهشت آینده ۲۰ کیلومتر دیگر آسفالت می‌شود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: قطعه ۴ این آزادراه قم به گرمسار به اتوبان تهران متصل می‌کند. 

وی همچنین با اشاره به رعایت موارد محیط زیستی در ساخت این آزادراه گفت: برای اولین بار است در قرارداد با سازمان محیط زیست قرار بر این است که همزمان با اجرای کار در حریم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران درختکاری انجام شود. 

وی افزود: ۷۰ کیلومتر از حاشیه آزادراه درختکاری می‌شود که این می‌تواند از حرکت شن‌های روان در سطح جاده جلوگیری کند. 

وی همچنین با اشاره به پرداخت سهم ۳۰ د رصدی دولت در ساخت این آزادراه گفت: پرداخت سهم دولت در آزادراه‌ها از طریق اوراق مشارکت پیش بینی شده است در پرداخت سهم دولت جلو‌تر از برنامه بوده‌ایم. 

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای مانند این دوره چندین پروژه راهی به صورت مشترک و همزمان در حال ساخت نبوده است گفت: خوشبختانه در حال حاضر چندین پروژه آزادراهی همزمان در سطح کشور در حال ساخت است. 

خادمی ادامه داد: در پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ماهیانه ۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت می‌شود همچنین در آزادراه تهران – شمال هم صورت وضعیت ماهیانه ۹۰ میلیارد تومان است.

کد خبر : ۴۴۰۳۳۹